kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۷۱۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

بازداشت ۶ عامل اصلی اغتشاش در اتوبان تهران- ساوه

فرمانده انتظامی غرب استان تهران از بازداشت ۶ عامل اصلی اغتشاشات اتوبان تهران ـ ساوه خبر داد.

به گزارش تسنیم، سردار محسن خانچرلی اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت عمومی با کار اطلاعاتی گسترده 6 نفر از عوامل اصلی و محرک اغتشاشات اتوبان تهران- ساوه در محدوده شهرستان رباط‌کریم را شناسایی و متهمان را در عملیات‌های جداگانه در مخفیگاه‌شان دستگیر کردند. به گفته سردار خانچرلی، این ‌اشرار که در تجمعات اخیر دست به خرابکاری و حمله به مأموران زده بودند، به جرایم خود اعتراف کردند.
دستگیری یکی از عوامل تشویق به اغتشاشات
 از طریق اینستاگرام
رییس پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت از دستگیری یکی از عاملان تشویق مردم به شرکت در اغتشاشات اخیر تهران در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ رسول محبت، اظهار داشت: تعدادی از معاندان نظام در داخل و خارج از کشور با استفاده از ظرفیت فضای مجازی سعی در به انحراف کشاندن اعتراضات و مطالبات قانونی مردم را داشتند و با انتشار پست‌های تحریک‌آمیز، شهروندان را به اغتشاش و بی‌نظمی در سطح جامعه ترغیب می‌کردند.
محبت بیان داشت: با اشراف اطلاعاتی، ماموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی توانستند یکی از عاملان و محرکان مردم به اغتشاش را در فضای مجازی شناسایی کنند.
وی افزود: این فرد با انتشار فراخوان در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام، مبنی بر شرکت در تجمعات و خاموش کردن خودروها در خیابان، سعی در ایجاد بلوا و به انحراف کشاندن تجمعات قانونی مردم را داشت که شناسایی شد.
این مقام انتظامی گفت: پس از شناسایی مخفیگاه متهم در حوالی خیابان خاوران، تیمی از مأموران پلیس امنیت عمومی وارد عمل شده و موفق شدند در بامداد دیروز وی را در مخفیگاهش
دستگیرکنند.
سرهنگ محبت با اشاره به اینکه متهم به مراجع قضائی تحویل شد، از حمایت و همکاری خوب مردم با پلیس قدردانی کرد و از شهروندان خواست برای شناسایی و دستگیری اغتشاشگران، گزارش‌های خود را از طریق سامانه۱۱۰ با پلیس در میان بگذارند.