kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۷۱۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

سامانه #6369* تنها راه اعتراض خانوارهای جامانده از سبد حمایتی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه #6369* برای اعتراض سرپرستان خانوارهای جامانده از سبد حمایتی دولت در نظر گرفته شده است و راه دیگری برای این امر وجود ندارد.

رضا نقی‌زاده، در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: سرپرستان خانوارهایی که کمک معیشتی دولت را تاکنون دریافت نکرده‌اند، می‌توانند با تلفن همراه به نام خود با این سامانه تماس گرفته و پس از ثبت کد ملی، از شرایط دریافت این کمک معیشتی اطلاع یابند. وی اضافه کرد: برای افراد غیرمشمول، کد رهگیری با سرشماره HEMAYAT ارسال می‌شود که تا ۴۸ ساعت پس از دریافت این کد، سرپرستان خانوار باید با مراجعه به سایت HEMAYAT.MCLS.GOV.IR اطلاعات خود را بارگزاری کنند. وی بیان کرد: مراجعه شهروندان معترض به ادارات تعاون، کار، رفاه اجتماعی، استانداری، فرمانداری، کمیته امداد و نهادهای دیگر ضروری نیست و تنها این سامانه پاسخگوی سؤالات مردم خواهد بود. مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی ادامه داد: معیار بررسی درخواست شهروندان در این سامانه نیز «آزمون وسع» بوده و پس از بررسی در این قالب، به اعتراض شهروندان پاسخ داده می‌شود. نقی‌زاده با تاکید بر اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنها مرجع اطلاع‌رسانی در این خصوص است، گفت: همه پیامک‌هایی که درخصوص پرداخت کمک معیشتی به شهروندان ارسال می‌شود، فاقد اعتبار بوده و کلاهبرداری است و شهروندان نباید به آنها توجه کنند. وی افزود: تا ساعت ۸ شب یکشنبه، ۳۵۰ هزار نفر در کشور با سامانه #6369* تماس برقرار کرده‌اند که از این تعداد، ۳۸۰ سرپرست خانوار مربوط به آذربایجان‌غربی بود.