kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۳۴۵
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳
امام جمعه قم:

تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیاز فوری و ضروری کشور است

امام جمعه قم گفت: حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم بنزینی سران قوا برگرفته از سیره و روش حضرت امام(ره) بود.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی و ولایتمدار این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مواضع متقن رهبر معظم انقلاب همواره منطبق بر شرع و قانون بوده و گذشت زمان و تجربه نشان می‌دهد، عمل به منویات ایشان بهترین راهبرد اداره کشور و به مصلحت عموم بوده است.
وی با تقدیر از مردم بصیر کشورمان که به سرعت صف خود را از آشوبگران جدا کردند، اظهار داشت: مردم ولایتمدار باهوشیاری به میدان آمدند و با تجمع و راهپیمایی به دنیا نشان دادند حاضرند هر سختی و مشقتی را تحمل کنند اما دست از نظام و امنیت کشور نمی‌کشند.
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) تصریح کرد: این توطئه هم با حضور مردم خداجو و نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج خنثی شد اما دشمن با متمرکز شدن بر روی مشکلات اقتصادی تهاجم همه‌جانبه خود را شدت بخشیده، لذا برای مقابله با دشمن باید با تقویت تولید ملی و کارآفرینی امید آنها به تحریم را از بین برد.
وی افزود: سیاست تکیه بر توان داخلی باید یک اصل اساسی و لایتغیر برای دولت‌ها باشد که در این صورت تحریم‌ها فرصت بسیار ارزشمندی برای ارتقاء توان و ظرفیت داخلی و شکوفا شدن استعدادهای جوانان و نخبگان کشور است.
خطیب جمعه قم در ادامه به سوء استفاده دشمن از اینترنت برای به آشوب کشاندن کشور اشاره کرد و گفت: امروز بر همگان آشکار شد که تکمیل شبکه ملی اطلاعات نیاز فوری و ضروری کشور است زیرا دست دشمن را از توطئه و خباثت قطع می‌کند و در مقابل، خدمات اطلاع‌رسانی و اینترنتی کشور نیز قطع نخواهد شد.
آیت‌الله سعیدی در آغاز خطبه‌ها مصرف انرژی از جمله بنزین را در کشور ارزان و هم پرمصرف و در حد اسراف عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح تدریجی قیمت بنزین در برنامه پنجم توسعه مورد تأکید قرار گرفته بود اما دولت و مجلس در این زمینه تعلل و کوتاهی کردند و از سوی دیگر وزارت نفت در دولت فعلی نیز با خارج کردن کارت سوخت از چرخه سوخت‌گیری قاچاق بنزین را تسهیل کرد لذا تصمیم سران قوا با هدف اصلاح‌قیمت و مقابله با قاچاق و نیز فراهم آوردن فرصت کمک معیشتی به اقشار نیازمند اتخاذ شد.
وی در پایان تأکید کرد: مسئولان باید در اجرای فرمان رهبر معظم انقلاب مانع سوءاستفاده فرصت‌طلبان از افزایش قیمت بنزین شوند که به این بهانه زمینه افزایش تورم و گرانی کالاها و خدمات را تمهید کنند و فشار بیشتری بر مردم وارد ننمایند.