kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
سخنگوی ناجا:

تعداد قابل توجهی از ‌اشرار و عناصر آشوبگر دستگیر شده‌اند

سخنگوی ناجا گفت: در تحرکات اخیر، پلیس بدون تعلل، مقتدرانه و با به کارگیری ظرفیت‌های اطلاعاتی، انتظامی و عملیاتی خود تلاش کرد و با هوشیاری وارد عمل شد.




سردار احمد نوریان در گفت‌و‌گو با پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از اجرای طرح مدیریت سوخت، شاهد اظهار نگرانی‌هایی از سوی بخشی از مردم بودیم که با اعتراضاتی همراه بود و عده‌ای فرصت‌طلب با سوءاستفاده و بهره‌برداری از فضای حاکم بر جامعه، بستر برخی تحرکات خرابکارانه را به وجود آوردند.
نوریان افزود: در فضای این تحرکات، عناصری که عمدتا از طیف منافقین، سلطنت‌طلب‌ها، اراذل و اوباش و در یک کلام «اشرار» بودند با سازماندهی جبهه استکبار و عوامل منطقه‌ای و داخلی آنها از مطالبات مردمی سوءاستفاده کرده و سعی در موج سواری داشتند و با تلاش برای برهم زدن نظم و امنیت، تخریب اموال عمومی، به کسب و کار مردم آسیب رسانده و باعث خسارت‌های مالی و بعضا جانی شدند و مهم‌تر از همه با ایجاد ناامنی در جامعه، رعب و وحشت ایجاد کردند.
وی بیان کرد: در این میان، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در عمل به وظایف ذاتی و قانونی، بدون تعلل، مقتدرانه و با به کارگیری ظرفیت‌های اطلاعاتی، انتظامی و عملیاتی خود تلاش کرد در وهله اول بروز این حوادث، به واسطه جو هیجانی که در جامعه ایجاد شده بود، با هوشیاری وارد عمل شود، آرام کردن جو هیجانی از یک سو و جلوگیری از تعرض به جان و مال مردم در برابر تحرک کور و تخریب‌گرانه ‌اشرار در گام اول و در مرحله بعدی با بررسی ابعاد موضوع با بهره‌گیری از راهبرد کنترل و مدیریت بحران، جداسازی صف مردم از ‌اشرار را در دستور کار قرار داد که البته بیانات حکیمانه رهبر معظم انقلاب به این جداسازی کمک کرد و آبی بود بر آتش بزرگی که در کشور شعله‌ور شده بود.
سخنگوی ناجا اظهارداشت: گام بعدی؛ تمرکز بر روی عناصر اصلی و گردانندگان صحنه‌ای و جلوگیری از حجم تخریب‌ها و گسترش ناامنی‌ها بود، اقدامات اطلاعاتی، شناسایی عوامل این تحرکات و ارتباط آنها با دست‌های پشت پرده در خارج از کشور مهم‌ترین بخش مأموریت ناجا بود که با همکاری نیروهای جان بر کف بسیج و سایر دستگاه‌های امنیتی و همراهی مردم به نتیجه رسید و تعداد قابل توجهی از‌اشرار و عناصر آشوبگر دستگیر شدند.
 سردار نوریان یادآور شد: مدیریت هوشمندانه و با اقتدار حوادث اخیر که در مدت زمان چند روزه به پایان رسید، در مقایسه با عمق و گستردگی، خشونت‌آمیز بودن، حجم تخریب‌گری، غارت اموال عمومی و مردمی توسط‌اشرار، کار بزرگی توسط پلیس بود.
وی خاطر نشان کرد: از حساس‌ترین بخش اجرای مأموریت پلیس تشخیص و جداسازی صف مردم عادی که به آنها آسیبی نرسد و در عین حال برخورد قاطع با ‌اشرار بود که می‌طلبید نیروهای عمل‌کننده با سعه صدر، هوشمندی و در عین حال با اقتدار و صلابت برخورد کنند. واقعا تحمل همکارانم در مواجهه میدانی قابل تقدیر است، البته برخی از نیروهای پلیس در این حوادث دچار مصدومیت و مجروحیت شدند، همچنین دو تن از سبزپوشان جان برکف و مخلص به فیض رفیع شهادت نائل آمدند.
 نوریان افزود: انتظار است مردم نیز در همراهی با فرزندان خود در نیروی انتظامی، هرگونه اخبار، اطلاعات و مشاهدات خود درخصوص اقدامات خرابکارانه را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی (110) گزارش دهند.