kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۲۶۱
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

یونیسف: جان 12 میلیون کودک یمنی در خطر است

«صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل»(یونیسف) در آستانه سی‌امین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک، اعلام کرد که جان بیش از 12 میلیون کودک یمنی در خطراست آنها به کمک‌های بشردوستانه فوری نیاز دارند.



هر روز که از تجاوز عربستان و امارات به یمن می‌گذرد، وضعیت کودکان، زنان و غیر نظامیان یمنی هم وخیم‌تر می‌شود. بر اساس آمارهای معتبر جهانی، تعداد شهدای یمن، 100 هزار نفر است. در این میان، کودکان شرایط وخیم تری دارند.‌، «یونیسف» اعلام کرد، با وجود دستاوردهای تاریخی برای کودکان از زمان تصویب کنوانیسیون حقوق کودک از ۳۰ سال پیش تاکنون، هنوز یمن در زمره بدترین کشورهای جهان برای کودکان است.
در بیانیه‌این سازمان، که خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) آن را رسانه‌ای کرد، آمده است: «تداوم منازعه خونین و در نتیجه بحران اقتصادی در یمن، سازمان‌های خدمات اجتماعی را در سراسر این کشور در آستانه فروپاشی قرار‌داده است و این مسئله عواقب درازمدتی علیه کودکان رقم خواهد زد.» بر اساس این بیانیه، بیش از ۱۲ میلیون کودک (تقریبا همه کودکان) در یمن نیاز دارند تا فورا کمک‌های بشردوستانه را دریافت کنند.
«ساره بیسولو نیانتی» نماینده یونیسف در یمن، در این‌باره گفت:« سی‌امین سالگرد تصویب کنوانسیون حقوق کودک (مصوب نوامبر ۱۹۸۹) به همه ما ضرورت پایبندی مجدد به آن را یادآور شود و هرچه سریعتر به وظایف خود در قبال کودکان یمنی عمل کنیم، تا این کودکان نیز در محیطی که امنیت و صلح در آن برقرار می‌شود، زندگی و رشد کنند.»