kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۱۰۱
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۹

معاینه پزشکی فوری ترامپ در یک مرکز نظامی آیا رئیس‌جمهور آمریکا بیمار شده؟

در پی مراجعه رئیس‌جمهور آمریکا به یک بیمارستان نظامی برای انجام معاینات پزشکی، تردید‌ها در‌باره سلامتی «دونالد ترامپ»، افزایش یافت.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا جهت انجام معاینات پزشکی، به بیمارستان نظامی «والتر رید» شهر «بتسدا» در ایالت «مریلند» مراجعه کرد. به گفته برخی کارشناسان، این مراجعه پزشکی با پروتکل‌های مراجعات معمول پزشکی رئیس‌جمهور همخوانی ندارد.
 معمولاً کارکنان این بیمارستان، پیش از ورود «دونالد ترامپ»، در جریان مراجعه او قرار می‌گرفتند، اما این رویه معمول در مورد اخیر رخ نداده‌، که ممکن است دال بر این واقعیت باشد که مراجعه وی روتین نبوده است.
به گفته شاهدان، تیم حمل‌ونقل رئیس‌جمهور به طور ناگهانی و غیرمنتظره وارد بیمارستان شده و تا زمان ورود آنها به بیمارستان والتر رید، هیچ اطلاعی در اختیار خبرنگاران قرار نگرفته بود.
حمایت اکثر آمریکایی‌ها از استیضاح ترامپ
نتایج یک نظرسنجی جدید از مردم آمریکا در ارتباط با جنجال مربوط به گفت‌و‌گوی تلفنی ترامپ با رئیس‌جمهور اوکراین، نشان داد که بالغ بر 70 درصد آمریکایی‌ها معتقدند درخواست ترامپ از یک رهبر خارجی به منظور انجام تحقیقات درباره رقیب سیاسی‌اش، کاری ‌اشتباه است و 51 درصد آمریکایی‌ها هم از استیضاح و برکناری وی حمایت کرده‌اند. در یک نظرسنجی دیگر نیز 52 درصد جوانان آمریکایی خواستار استیضاح رئیس‌جمهور هستند.
به گزارش ایسنا، در نظرسنجی جدیدی که از سوی «ای‌بی‌سی نیوز» صورت گرفته، مشخص شد که حدود 51 درصد آمریکایی‌ها معتقدند، اقدام ترامپ در مناقشه مربوط به تلاش او برای اعمال فشار بر همتای اوکراینی‌اش، ‌اشتباه بوده و او می‌بایست استیضاح و برکنار شود.
در عین حال، 58 درصد آمریکایی‌ها می‌گویند که جلسات استیضاح ترامپ را «بسیار نزدیک» و یا «تا حدی از نزدیک» دنبال می‌کنند.
فرا خوانده شدن ترامپ به کنگره
«نانسی پلوسی» رئیس‌مجلس نمایندگان و «چاک شومر» رهبر اقلیت دموکرات سنای آمریکا، رئیس‌جمهور را برای شرکت در کمیته‌های کنگره فراخواندند تا حقایق را بگوید.
پلوسی نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا گفت: «دونالد ترامپ» اگر بخواهد، می‌تواند به کنگره بیاید و صحبت کند و همه حقیقتی را که از آن مطلع است بگوید.
شومر سناتور دموکرات ایالت نیویورک هم اظهار داشت: ترامپ اگر از چیزهایی که می‌شنود، خوشش نمی‌آید، نباید درباره آن توئیت کند. او باید به کمیته بیاید و پس از سوگند خوردن، شهادت بدهد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، ترامپ متهم است اواسط تابستان امسال طی گفت‌وگو با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، وی را تحت فشار قرار ‌داده تا درباره فعالیت اقتصادی «هانتر بایدن» پسر «جو بایدن» تحقیق کند. این خواسته ترامپ، تلاش برای لطمه زدن به اعتبار جو بایدن به‌عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی‌اش قلمداد شده است. دموکرات‌ها این اقدام را سوءاستفاده از قدرت تلقی کرده‌اند و سعی دارند بر مبنای آن، ترامپ را استیضاح کنند.