kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۰۹۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰

آغاز جلسه پارلمان تونس به ریاست «الغنوشی» و با قرائت فاتحه برای شهدای غزه

پارلمان تونس که اکثریت و رهبری‌اش به اسلامگرایان ضد صهیونیست «النهضه» رسیده در جلسه رسمی خود با قرائت فاتحه‌ای برای شهدای غزه و در دست داشتن عکس شهدا، حمایت خود از فلسطینیان را اعلام کردند. ریاست جمهوری و نخست‌وزیری این کشور هم عملا در دست اسلامگرایان است.

کشور تونس در شمال آفریقا طی هفته‌های اخیر شاهد تحولات «بسیار» مهمی بوده. زمان زیادی از انتخاب «قیس سعیّد» به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور با رویکرد ضد صهیونیستی نگذشته بود که جنبش اسلامگرای «النهضه» هم توانست در انتخابات پارلمانی این کشور به پیروزی برسد.
این جنبش حدود یک هفته قبل رئیس‌ خود «راشد الغنوشی» که رهبری معنوی انقلاب تونس علیه «زین‌العابدین بن‌علی» را نیز بر عهده داشت، به عنوان رئیس ‌پارلمان معرفی کرد. نامزد این حزب هم توانست موافقت «قیس سعید» را جلب کند تا گزینه این حزب را به عنوان نخست‌وزیر معرفی کند تا سیطره اسلامگرایان در تونس کامل شود. حالا عکس‌هایی از پارلمان جدید تونس منتشر شده که به خوبی نشان می‌دهد، نمایندگان منتخب مردم بر حمایت خود از ملت فلسطین و مخالفت با عادی ‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی پافشاری می‌کنند.
به گزارش تسنیم، نمایندگان پارلمان تونس عکس‌هایی را که بر روی آن نوشته شده «عادی ‌سازی روابط اسرائیل خیانتی بزرگ است» در دست گرفته و شال‌های نماد فلسطین را بر گردن خود ‌انداخته بودند. گفتنی است تنها انقلابی که در جریان بیداری اسلامی به نتیجه رسید، انقلاب تونس
است.