kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
خطیب جمعه تهران:

دولت نظارت کند گرانی بنزین بقیه کالاها را گران نکند

امام جمعه موقت تهران با اشاره به طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین، گفت: باید به اجرای این تصمیم توجه کرد و در کنار آن نظارت هم داشت، علاوه بر نظارت و اجرا، باید به آن کسی که کالا می‌فروشد گفت که چه ربطی دارد، اگر بنزین گران شد، آن کالاها هم باید گران شود؛ باید انصاف باشد.

آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: کسانی که این چنین یمن را از کوچک و بزرگ بمباران می‌کنند و یا در فلسطین این چنین افراد را شهید می‌کنند؛ اینها با برنامه‌ریزی بعضی حاکمان دوره قرون وسطایی هستند، آنها با هم می‌شوند و از همه روشن‌تر می‌گویند که ما برای پول شما با شما هستیم، نه چیز دیگر و به آنها تحقیر و توهین می‌کنند.
به گزارش تسنیم، وی گفت: همین که می‌گویند ایران و جمهوری اسلامی می‌گوید یهود نباید باشد، نقشه و کید دشمن است، کی جمهوری اسلامی می‌گوید یهود نباید باشد؟!
امام جمعه موقت تهران افزود: آنچه مطرح است، صهیونیست است، صهیونیست نه یهودی و نه نصرانی است، هیچ نیست و ضد خداست.
آیت‌الله امامی‌کاشانی اظهار داشت: همین فلسطین، چه می‌کند با مردم فلسطین این صهیونیست‌‌ها، این عراق از کجا سرچشمه گرفته، نفوذ از کجا می‌آید؟ خوشبختانه در کشور عراق مرجعیت بسیار قوی عظیم وجود دارد که مردم عراق آگاه هستند و می‌دانند که باید به مرجعیت توجه کنند و کلمات او را نصب‌العین قرار دهند، کرارا هم ایشان گفته‌اند که مردم عراق حق دارند درباره گرانی حرف بزنند و در اینکه کشور عراق درست اداره نمی‌شود، حرف بزنند اما نباید طوری باشد که دشمن از آن سوء‌استفاده کند.
وی راه جلوگیری از تسلط دشمن را توجه به فرامین رهبر انقلاب مبنی بر استقامت دانست و گفت: راه همین است که رهبر انقلاب کرارا فرموده‌اند و آن استقامت در برابر دشمن است، استقامت یعنی اینکه در برابر دشمن نترسد، شجاع باشد و با قدرت حرف بزند و به دنبال هدف برود و هیچ چیزی جلوی هدف را نگیرد.
آیت‌الله امامی‌کاشانی به طرح سهمیه‌بندی و افزایش قیمت بنزین اشاره کرد و بیان داشت: مسئله بنزین یک تصمیمی است که دولت و مجلس با مشورت فرهیختگان حوزه اقتصاد گرفتند اما باید به اجرای این تصمیم توجه کرد و در کنار آن نظارت هم داشت، علاوه بر نظارت و اجرا، باید به آن کسی که کالا می‌فروشد، گفت که چه ربطی دارد، اگر بنزین گران شد، آن کالاها هم باید گران شود؛ باید انصاف باشد.
وحدت شیعه و سنی
 عامل سرافرازی امت اسلامی
مولوی اسحاق مدنی، نائب‌رئیس شورای‌عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به‌مناسبت «هفته وحدت» به سخنرانی پرداخت. وی خاطرنشان کرد: اکثریت جمعیت مسلمانان را شیعه و سنی تشکیل می‌دهند و ما جز در چند مسأله در سایر مسائل اختلاف خاصی نداریم.
نائب‌رئیس شورای‌عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: نخستین کار اسلام اتحاد مردمی است و بدون وحدت نه کشوری آباد می‌شود و نه مردمی سرافراز می‌شوند و نه آسایش و آرامش خواهند داشت.
مولوی اسحاق مدنی اظهار داشت: در بسیاری از کتب علمای اهل تسنن روایت‌های مختلفی آمده که پیامبر فرموده‌اند حضرت فاطمه(س) پاره تن من است و در کتاب‌های ما این نیز وجود دارد که نسبت به حضرت علی(ع) پیامبر(ص) فرموده‌اند که پرچم اسلام به دست ایشان است و رسول الله(ص) پرچم را به دست علی (ع) دادند و قبله به دست ایشان فتح شد.
نائب‌رئیس شورای‌عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز اگر به مساجد اهل سنت در استان‌های سیستان و بلوچستان، کردستان و دیگر استان‌ها سری بزنید و پای خطبه‌های نماز آن‌ها بنشینید، آن‌ها می‌گویند حسن و حسین از سرداران جوانان بهشت هستند و ما در روایات داریم که وقتی یزید سر امام حسین(ع) را آورده بود و بر لبان آن حضرت چوب می‌زد و مسخره می‌کرد، آنجا اهل تسنن به یزید گفتند که بر این لبان چوب نزن که این لبان را پیامبر بوسه زده است.
وی تصریح کرد: امروز مجمع تقریب مذاهب اسلامی مسئولیت سنگینی را به عهده گرفته است و هر ساله از علما دعوت می‌کند برای وحدت دور هم جمع شوند و امسال سی‌و‌سومین کنفرانس وحدت اسلامی است تا با علمای مختلف از کشور‌های اسلامی بحث و گفت‌وگو کنیم.
مولوی اسحاق مدنی خاطرنشان کرد: وحدت بین مسلمانان امکان پذیر است و با کتاب‌هایی که به رشته تحریر درآمده، مشخص است که اختلافات ما بسیار کم است.