kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
امام جمعه قم:

برخی با حاشیه‌سازی به‌دنبال حمایت از مفسدان هستند

امام جمعه قم گفت: خشم مقدس، مقاومت مجاهدانه و فریب نخوردن از دشمن ویژگی‌های ممتاز پیغمبر خدا بود اما برخی شاید عمدا این صفات ایشان را کم‌رنگ و در مقابل، به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که پیغمبر خدا جز نرم‌خویی و اخلاق خوب چیزی نداشت.



قم - خبرنگار کیهان:

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور و گسترده مردم ولایتمدار این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: از سوی دیگر برخی با ناآگاهی میان امت اسلام تفرقه و تشتت ایجاد می‌کنند و در مسیر دشمنان اسلام برای نابودی توان امت اسلام گام برمی‌دارند.
وی اظهار داشت، وحدت امت اسلام نیاز ضروری مذاهب اسلامی برای مقابله با توطئه‌های تفرقه‌افکنانه و نابودی مؤلفه‌های قدرت امت اسلام به دست مسلمانان است.
خطیب جمعه قم در بخش دیگری از خطبه‌ها، مبارزه با فساد در نظام اداری و اقتصادی کشور را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر و فوری عنوان کرد و افزود: اکنون که قوه قضائیه با قدرت این کار را آغاز کرده است، سایر ارکان نظام نیز باید با‌ آن همراه و همسو شوند تا این مبارزه به ثمر بنشیند و عرصه مدیریتی کشور از عناصر فاسد پالایش شود.
وی تصریح کرد: علاوه بر عزم دستگاه قضا، قوه مجریه و نیز مقننه باید بیدارتر از همیشه در برابر فساد بایستند و در انتخاب مدیران دست‌پاک حساسیت به خرج دهند و با تصویب قوانین بازدارنده، زمینه هر فسادی را از بین ببرند و زمینه‌ساز عدالت همه‌جانبه شوند.
آیت‌الله اعرافی با بیان اینکه قوه قضائیه باید قاطع و دقیق و جامع با مفسدان برخورد کند، گفت: همه باید کمک کنند نه اینکه با حاشیه‌سازی و تبعیض در این امر مهم خلل وارد کنیم.
امام جمعه قم افزود: برخی با حاشیه‌سازی و انتقادهای ناروا به‌دنبال حمایت از تعدادی از مفسدان هستند و این خوشایند ملت نیست. مردم انتظار دارند همه مسئولین قاطعانه و بدون تبعیض با مفسدان مبارزه کنند.