kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۷۶۷
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
سرلشکر سلامی:

توانمندی‌های دفاعی را هرگز متوقف نمی‌کنیم

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: هرگز در حوزه افزایش توانمندی‌های دفاعی نه متوقف می‌شویم و نه عقب‌نشینی می‌کنیم.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حاشیه مراسم گرامیداشت شهید طهرانی مقدم و شهدای هوافضای سپاه، درباره دستاورد‌های جدید دفاعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آنچه درباره دستاورد‌های جدید نظامی در سپاه می‌توانم عنوان کنم این است که رشد توانمندی‌های دفاعی و صنایع نظامی تا حد زیادی پیشرفت داشته به همین جهت ورود تجهیزات پیشرفته به نیرو‌های ما نیز گسترش یافته که از رسانه‌ای کردن آن معذور هستیم.
سرلشکر سلامی افزود: ما به ملت ایران این اطمینان را می‌دهیم که استعداد و ظرفیت نیرو‌های مسلح کشور و سپاه در حدی است که با هر دشمنی هرچقدر هم بزرگ باشد، مقابله خواهد کرد لذا ملت این اطمینان خاطر را داشته باشند و با آسودگی زندگی کنند چرا که ما قادر هستیم هر دشمنی را درهم بشکنیم.
وی در پاسخ به سوالی در زمینه احتمال مذاکرات موشکی به دلیل تحریم‌ها علیه کشور گفت: هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد؛ ما هرگز در حوزه افزایش توانمندی‌های دفاعی نه متوقف می‌شویم و نه عقب‌نشینی می‌کنیم، زیرا این موضوع جزء خطوط قرمز ماست پس موضوع توانمندی‌های دفاعی مذاکره‌پذیر، تعدیل‌پذیر، توقف‌پذیر و مهارپذیر نیست.
فرمانده کل سپاه پاسداران در ادامه درباره شهادت فرماندهان مقاومت فلسطین توسط رژیم صهیونیستی و این که فرماندهان حماس و جهاد اسلامی حق دفاع از خود را دارند نیز اظهار کرد: حق دفاع مشروع برای ملت مظلوم فلسطین در مقابل جنایت‌های رژیم صهیونیستی همیشه وجود داشته و خواهد داشت، ولی باید نکته‌ای را اضافه کنم و آن اینکه رژیم صهیونیستی با این حرکات وحشیانه، خودش را گام به گام به پایان قطعی نزدیک می‌کند.
سرلشکر سلامی تاکید کرد: آستانه تحمل جهان اسلام کم‌کم در حال تمام شدن بوده و با ادامه شرارت‌های رژیم صهیونسیتی، زمینه‌های سقوط آن توسط خودشان فراهم می‌شود.
رشادت‌های طهرانی مقدم
سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در حاشیه مراسم گرامیداشت شهدای این نیرو که به مناسبت هشتمین سالگرد شهادت سردار شهید حسن طهرانی مقدم در مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) نیروی هوافضای سپاه برگزار شد، گفت: امنیت امروز ما مدیون رشادت‌هایی از جنس طهرانی مقدم و یارانش است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، سردار حاجی‌زاده افزود: شهید طهرانی‌مقدم راهی را نشان داد و این راه توسط فرزندان او در تمامی عرصه‌ها و دانشگاه‌ها پیگیری شد تا به پیشرفت‌هایی که امروز می‌بینید، برسیم.