kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۵۴۴
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
جو بایدن:

خودکشی نظامیان آمریکایی معضلی جدی است آمریکا نمی‌تواند پلیس جهان باشد

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و رقیب احتمالی ترامپ در انتخابات آتی این کشور اذعان کرد خودکشی نظامیان آمریکایی معضلی جدی است.

بر اساس گزارش‌ها بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز و نیروی وظیفه آمریکایی طی 6 سال گذشته خودکشی کرده‌اند که معادل ۲۰ مرگ در هر روز است. از این رو، تعداد خودکشی‌های سالانه نسبت به مرگ و میر نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان و عراق بسیار بیشتر است. وضعیت خودکشی نظامیان آمریکا به قدری جدی است که به مناظرات انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری 2020 آمریکا نیز کشیده است.
بر اساس گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان، «جو بایدن» که در حال حاضر نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکاست در برنامه انتخاباتی زنده این شبکه که در شهر «گرینل» ایالت آیووا برگزار شد در پاسخ به سؤالی درباره وضع نظامیان سابق ارتش آمریکا گفت: «تعداد نظامیان سابق (ارتش آمریکا) که خودکشی می‌کنند بیشتر از تعداد نظامیانی است که در میدان‌های نبرد کشته شده‌اند. این روند باید متوقف شود».
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در ادامه به صورت تلویحی بر مخالفت با نظامی‌گری آمریکا در منطقه تاکید و تصریح کرد واشنگتن نمی‌تواند پلیس جهان باشد. وی گفت: «ما به حضور گسترده نیرو‌های نظامی در خارج از کشور نیاز نداریم. ما به این کار نیاز نداریم به‌ویژه درباره منطقه خاورمیانه و اینکه نیرو‌های نظامی ما از دریای مدیترانه تا خلیج‌فارس حضور داشته باشند. ما به چنین کاری نیاز نداریم». رقیب احتمالی ترامپ این را هم اضافه کرد که «ما نمی‌توانیم پلیس جهان باشیم. ما به آنها (متحدانمان) در کنار خودمان نیاز داریم. فکر می‌کنم ما به نیروهایمان در خارج نیاز داریم، اما این نیرو‌ها باید به تعداد کم باشند».