kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۳۰۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۷

اخبار کوتاه از فوتبال



آغاز اردوی تیم ملی فوتبال با ۱۶ بازیکن
اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با عراق از صبح دیروز با حضور ۱۶ بازیکن آغاز شد و سایر بازیکنان نیز امروز به اردو اضافه می‌شوند. همچنین در حالی که گفته می‌شد «لورن اسپینوزی» مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی از سمت خود استعفا داده‌اما این مربی در حال بازگشت به ایران است.
با نزدیک شدن به زمان دیدار تیم ملی مقابل عراق، برخی اخبار مرتبط با این مسابقه به شرح ذیل است. اردوی تیم ملی از صبح دیروز در هتل آکادمی مرکز ملی فوتبال آغاز شد. دیروز ۱۶ بازیکن در اردوی تیم ملی حضور یافتند و سایر بازیکنان امروز به جمع ملی‌پوشان ملحق خواهند شد. کلیه بازیکنان تیم ملی دیروز بلافاصله پس از ورود به اردو زیر نظر کادر پزشکی تست دادند.
مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی شنبه شب وارد تهران شد. وی پس از بازگشت به تهران، تماشاگر دیدار تیم‌های ملی فوتبال ساحلی ایران و اسپانیا در فینال جام بین قاره‌ای و قهرمانی یوزهای ایرانی بود. همچنین «مانوئل فریرا» مربی تیم ملی بامداد دیروز به تهران عزیمت کرد. علاوه‌بر این، «لورن اسپینوزی» مربی دروازه‌بان‌های تیم ملی امروز به کشورمان بازمی‌گردد. اسپینوزی در اردوی قبلی تیم ملی حضور نداشت و شنیده می‌شد که از کار در تیم ملی ایران استعفا داده است.
همچنین گروه بررسی میزبانی اردن از سوی فدراسیون فوتبال دیروز راهی امان شد. این گروه در زمان حضور در اردن جلساتی با مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور برگزار خواهد کرد. قرار است وضعیت هتل، ورزشگاه محل برگزاری مسابقه و سایر مباحث مرتبط با میزبانی مورد بررسی قرار گیرد. همچنین در روزهای گذشته تماس‌هایی با کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در اردن جهت هماهنگی‌های بیشتر انجام شده است.
توقف ۲ بازی و هجوم تماشاگران به زمین در لیگ دسته اول!
تیم فوتبال گل ریحان البرز با برتری مقابل سپیدرود رشت در دیداری که سرشار از حاشیه بود به صدر جدول لیگ دسته اول رسید.
از هفته دوازدهم رقابت‌های فوتبال لیگ دسته اول عصر دیروز ۸ بازی برگزار شد که در مهم‌ترین بازی‌ها مس رفسنجان در خانه مقابل ملوان با سه گل به پیروزی رسید و فجر سپاسی در خانه مقابل داماش با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شد.
اتفاق ویژه این هفته، در دیدار تیم‌های گل ریحان و سپیدرود افتاد که به دلیل جنجال هواداران تیم میزبان در ورزشگاه سردار جنگل رشت و ورود به چمن ورزشگاه، حدود ۲۰ دقیقه در این بازی وقفه ایجاد شد. در اواسط نیمه دوم این مسابقه، یکی از هواداران سپیدرود پس از ورود به زمین، با دروازه‌بان این تیم درگیر شد که این اتفاق، آغاز درگیری برخی تماشاگران سپیدرود با عوامل برگزاری مسابقه بود. حتی حال علی نظرمحمدی هم در این شرایط بد شد و دروازه‌بان سپیدرود هم که با هوادار درگیر شده بود، تعویض شد. در نهایت این دیدار را گل ریحان با پیروزی 2 بر یک پشت سر گذاشت و به صدر جدول صعود کرد.
در دیدار تیم‌های نود ارومیه و مس کرمان هم در جایگاه ویژه ورزشگاه ارومیه، به مجتبی حسینی، سرمربی مس توهین شد و این مسئله اعتراض باشگاه مس کرمان و مجتبی حسینی را به همراه داشت که در ادامه داور مسابقه، سرمربی مس را از زمین بازی اخراج کرد و بازی متوقف شد. این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت.
اعتصاب استقلالی‌ها با میانجی‌گری استراماچونی شکست
بازیکنان استقلال دیروز در تمرین این تیم شرکت کردند. تیم فوتبال استقلال دیروز یک جلسه تمرین در زمین چمن مجموعه تهرانسر داشت که بازیکنان این تیم پس از حضور در این مجموعه حاضر شدند که تمرین کنند تا به اعتصاب یک روزه‌شان پایان دهند. قبل از شروع تمرین آندره‌آ استراماچونی، سرمربی استقلال صحبتی با بزرگ‌ترهای تیم داشت، بازیکنانش را راضی کرد تا زمان حل شدن مشکلات مالی استقلال در تمرینات شرکت کنند. البته این تمرین با تاخیر زیاد آغاز شد و در حالی که گفته شده بود تمرین از ساعت ۱۱:۳۰ آغاز می‌شود، شاگردان استراماچونی از ۱۲:۲۰ تمرین خود را شروع کردند.این در حالی است که استقلالی‌ها روز شنبه در محل تمرین تیم‌شان حضور پیدا کرده بودند اما به خاطر عدم پرداخت مطالباتشان تمرین نکردند. در هر صورت باید منتظر بود و دید که بالاخره مدیران استقلال می‌توانند مشکلات مالی این تیم را حل کنند یا نه. طبق آخرین خبری که رسانه رسمی استقلال منتشر کرده، مطالبات آبی‌های پایتخت از حامی مالی شان امروز یا فردا وصول می‌شود.
عراقی‌ها بازی با ایران را رایگان اعلام کردند
تماشای بازی عراق و ایران برای مردم عراق رایگان اعلام شد.تیم ملی فوتبال ایران و عراق پنج‌شنبه همین هفته باید در مرحله دوم انتخابی جام جهانی برابر هم به میدان بروند. الزهیری، مسئول فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرد: بلیت‌فروشی برای این دیدار برای عراقی‌ها صورت نخواهد گرفت و تماشای این مسابقه برای آنها رایگان است تا بتوانیم حضور گسترده‌ای در ورزشگاه داشته باشیم. او همچنین اعلام کرد تمام کارهای اجرایی کاروان تیم ملی فوتبال ایران به خوبی صورت گرفته و تیم ملی فوتبال ایران سه‌شنبه وارد امان پایتخت اردن می‌شود و مراحل صدور ویزا برای تمامی بازیکنان نیز صورت گرفته است. الزهیری همچنین اعلام کرد که شاهزاده علی بن حسین و رئیس‌فدراسیون فوتبال اردن قول دادند تمام تلاش‌های خودشان را برای آسان کردن میزبانی عراق در بازی برابر ایران و بحرین انجام دهند.
شجاعیان جراحی شد
داریوش شجاعیان که از ناحیه رباط زانوی چپ دچار پارگی شده بود دیروز تحت عمل جراحی قرار گرفت. شجاعیان در بازی استقلال و سایپا در هفته هفتم مسابقات لیگ برترمصدوم شد. وی از ناحیه رباط زانوی چپ دچار پارگی شده بود.دکتر امین نوروزی معاونت پزشکی استقلال وی را همراهی کرد. امیرحسین فتحی پیش از عمل جراحی بر بالین شجاعیان حاضر شد.او برای رسیدن به بهبودی کامل و حضور در بازی‌های استقلال نیاز به ۶ ماه استراحت و انجام تمرینات فیزیوتراپی و آب‌درمانی دارد.شجاعیان ۲ فصل پیش نیز به دلیل پارگی رباط مدت طولانی از میادین دور بود.