kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۲۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

تجمع عظیم مردم یمن در صنعا به مناسبت ولادت پیامبر اکرم(ص)

مردم یمن در شهرهای مختلف این کشور به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) به خیابان‌ها آمده و این روز مقدس را جشن گرفتند.


دیروز یمنی‌ها در استان‌های صنعا، صعده، حجه، الحدیده، ذمار، اب، تعز، عمران، محویت، الجوف و البیضاء‌، خود را به میدان‌های ویژه جشن میلاد پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) رساندند و تجمعات عظیم ویژه این جشن برگزار کردند. بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، محل این جشن در پایتحت یمن «صنعا» میدان «السبعین» بود. ۱۲ ربیع الاول بنا به روایت اهل تسنن سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) است و بیشتر کشورهای عربی این روز را جشن می‌گیرند.  سید «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن نیز به مناسبت سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) سخنرانی کرد و این روز را به ملت کشورش و دیگر مسلمانان جهان تبریک گفت. رهبر جنبش انصارالله گفت، کسانی که به دنبال جنگ و تحریم و در نتیجه تسلیم ما هستند، کار بی‌فایده‌ای انجام می‌دهند و عاقبت کار آنها، زیان و خسران است.
وی در ادامه سخنرانی خود، به آخرین تحولات یمن‌اشاره کرد و گفت که ادامه حملات ائتلاف سعودی، می‌تواند پیامدهای ناگواری برای متجاوزان داشته باشد.
الحوثی تاکید کرد: «ادامه حملات ائتلاف سعودی علیه یمن به معنای ادامه توسعه تجهیزات نظامی و حملات سخت‌تر ما بوده و این حق مشروع ماست».
رهبر انصارالله خاطرنشان کرد، خوشحالی آمریکا و رژیم صهیونیستی از رویدادهای عراق و لبنان، خود گویای همه چیز است و مواضع صریح آمریکایی و صهیونیستی را نشان می‌دهد.
رهبر جنبش انصارالله یمن در تبیین مواضع کشورش در قبال رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل رژیم غاصب است و مواضع ضد اسرائیلی یمنی‌ها، انسانی، اخلاقی و دینی است».
وی در ادامه اعلام کرد که از ابتدای جنگ یمن تاکنون، بیش از 120 میلیون بشکه نفت در مناطق تحت ‌اشغال ائتلاف سعودی-اماراتی به سرقت رفته است.
زندان‌های سری امارات در یمن
امارات در یمن طی 54 ماه گذشته به عنوان یکی از عاملان جنایت‌های رخ داده در این کشور شناخته شده است. این کشور ریز اما ثروتمند عربی در کنار آل‌سعود با چراغ سبز آمریکا باعث مرگ 100 هزار یمنی شده است. اما امارات علاوه‌بر کشتارهای روزانه با ایجاد زندان‌هایی سری که به «گوانتاناموی یمن» معروف شده‌اند، جنایت‌های جداگانه‌ای نیز مرتکب شده است. روزنامه لوموند فرانسه در این مورد اعلام کرده ‌امارات 18 زندان سری را در مناطق تحت کنترل خود در یمن اداره می‌کند که یکی از آنها در تاسیسات گازی شرکت توتال فرانسه در یمن قرار دارد! در این زندان‌ها بازجویان آمریکایی مشغول بازجویی از زندانیان هستند!
پیش از این نیز گزارش‌های زیادی درباره زندان‌های سری امارات در خاک یمن منتشر شده بود و تعدادی از بازداشت شدگان سابق در این زندان‌ها نیز شهادت داده بودند که در معرض شکنجه و بدرفتاری قرار گرفته‌اند و برخی از هم بندهای آنها زیر شکنجه جان باخته‌اند.
ادامه اختلاف‌ها با توافق ریاض
از سوی دیگر، گروهی موسوم به «شورای جوانان انقلاب یمن» اعلام کرده، امارات نمی‌تواند در توافق ریاض که بین دولت عبد ربه منصور‌هادی و شورای انتقالی جنوب به امضا رسیده است، بی‌طرف باشد. این شورای جوانان که از حامیان دولت مستعفی منصور‌هادی است، در بیانیه‌ای گفته:«امارات نمی‌تواند در توافق ریاض بی‌طرف باشد، زیرا طرفی است که یک گروه مسلح ضد دولت منصور‌هادی را تاسیس و از آن حمایت مالی کرده است... اینکه امارات به دلیل مشارکت در کودتا، کشتار نظامیان یمنی، نقض حقوق بشر، بستن فرودگاه‌ها و جلوگیری از صادرات نفت و گاز توسط دولت منصور‌هادی مسئول شناخته نشد، یک پاداش برای آن محسوب می‌شود.» در این بیانیه هشدار داده شده که توافق ریاض می‌تواند دور جدیدی از سازش‌های شکننده را ایجاد کند و در عین حال مقدمه‌ای برای دوره درگیری‌های بی‌پایان باشد.