kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۵۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

پنتاگون: هر روز 20 سرباز آمریکایی خودکشی می‌کنند

بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز و نیروی وظیفه آمریکایی طی شش سال گذشته دست به خودکشی زده‌اند، که معادل ۲۰ مرگ در هر روز است. از این رو، تعداد خودکشی‌های سالانه نسبت به مرگ و میر نیروهای نظامی آمریکایی در افغانستان و عراق بسیار بیشتر است.


سرویس خارجی-

به گزارش روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز»، تازه‌ترین آمار پنتاگون نشان می‌دهد، نرخ خودکشی برای نیروهای وظیفه در تمامی شاخه‌های ارتش در پنج سال گذشته بیش از یک سوم افزایش یافته و در سال ۲۰۱۸ میلادی به ازای هر ۱۰۰ هزار نیروی وظیفه ۲۴.۸ نفر دست به خودکشی زده‌اند. افرادی که در معرض بیشترین خطر خودکشی هستند، مردان زیر ۳۰ سال‌اند.
آمار برای کهنه‌سربازان نیز هشداردهنده است. براساس گزارش کمیته نظارت و اصلاحات مجلس نمایندگان آمریکا در سال ۲۰۱۶ میلادی کهنه‌ سربازانی که دست به خودکشی زدند نسبت به افرادی که در ارتش خدمت نکرده بودند، یک و نیم برابر بیشتر بود. کارشناسان می‌گویند از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۶ میلادی نرخ خودکشی بین سنین ۱۸ تا ۳۴ سال نزدیک به ۸۰ درصد افزایش داشته است. خطر خودکشی در سال اول پس از آنکه کهنه سرباز از انجام وظیفه خارج می‌شود، دو برابر است.
پنتاگون امسال همچنین درباره خانواده‌های نظامیان گزارشی تهیه و برآورد کرد که در سال ۲۰۱۷ میلادی خودکشی در بین همسران و بستگان پرسنل نظامی ۱۸۶ مورد بوده است. مقامات توضیح زیادی درباره علت یا علل افزایش خودکشی نیروهای نظامی ارائه نکردند و مطالعات در حال انجام هستند تا شاید به پاسخی برای این مسئله دست یابند. البته نکته تکان‌دهنده گزارش فوق این است که مقامات پنتاگون می‌گویند اکثر نیروهای نظامی که با خودکشی مرده‌اند، بیماری روحی و روانی نداشته‌اند.
این خودکشی‌ها نه تنها به خانواده‌های آن سربازان آسیب می‌رساند، بلکه روحیه و انسجام در داخل یگان‌ها که عضو خود را از این طریق از دست داده‌اند، را متزلزل می‌سازد و می‌تواند بر استخدام نیروهای جدید تأثیر منفی بگذارد و نیروهای داوطلب را آسیب‌پذیر کند.