kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۴۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۵

مشاور جدید رئیس جمهور آمریکا ترامپ را فرستاده ویژه خدا دانست!

«پائولا وایت» کشیش شخصی «دونالد ترامپ» که هفته گذشته به عنوان مشاور جدید رئیس‌جمهور آمریکا کار خود را رسما آغاز کرده، گفته است که کاخ سفید ارض مقدس و ترامپ نیز نماینده خدا روی زمین است!



هفته گذشته صهیونیست‌های مسیحی با حضور در کاخ سفید برای موفقیت ترامپ دست به دعا شدند و حالا خبر رسیده که یکی از کشیش‌های متعلق به این گروه به عنوان مشاور ترامپ، وارد کاخ سفید شده است. «پائولا وایت» کشیش شخصی ترامپ این هفته رسما به عنوان عضوی از دولت ترامپ معرفی شد و از دوشنبه (13 آبان) به عنوان «مشاور امور ایمان و ابتکار فرصت‌ها»، کار خود را در کاخ سفید آغاز کرده است.
«وایت» شخصیتی جنجالی است و معتقد است رئیس‌جمهور آمریکا فرستاده ویژه خداوند است. وایت با بیان این ادعا که ایستادن در برابر ترامپ به معنی مخالفت با دستور خداوند است، مخالفان رئیس‌جمهور آمریکا را لعنت و برای آنها آرزوی نابودی کرده است. او این هفته در یکی از سخنرانی‌هایش در مورد ترامپ گفت: «باشد که هر شبکه شیطانی که خود را در برابر هدف و خواست رئیس‌جمهور ترامپ قرار‌داده، به نام مسیح فرو بریزد و در هم بشکند»!
 به گزارش فارس، وی حتی گفته است که به نمایندگی از خدا این اختیار را دارد که کاخ سفید را «ارض مقدس» اعلام کند و آنجا را متبرک کرده و از حضور شیاطین پاک‌سازی کند.ترامپ هم این اظهارات را بی‌پاسخ نگذاشته و بارها در سخنرانی‌هایش به تعریف و تمجید از وایت پرداخته است. رئیس‌جمهور آمریکا در توصیف وی گفته است: «او جز واقعیت چیزی نمی‌گوید». این فعالیت‌ها از لحاظ مادی هم برای وایت پرسود بوده است. او که از مردم آمریکا خواسته برای کمک به فعالیت‌هایش در جهت حمایت معنوی از دولت ترامپ، به او اعانه بپردازند، اکنون فردی ثروتمند به شمار می‌آید. وایت یک هواپیمای شخصی، خانه‌ای دو میلیون و 600 هزار دلاری و آپارتمانی سه میلیون و 500 هزار دلاری در برج ترامپ دارد.
سوابق وایت موجب شده تا انتصاب وی به عنوان مسئول اصلی امور مذهبی کاخ سفید، با انتقادهای گسترده‌ای حتی از جانب برخی از محافظه‌کاران رو‌به‌رو شود. «ویلیام باربر» از مقام‌های ارشد انجمن ملی پیشرفت رنگین‌پوستان آمریکا، وایت را یک «بشارت‌دهنده تقلبی» توصیف کرده است. سال گذشته نیز مدیر دفتر ارتباطات عمومی سابق کاخ سفید با انتشار کتابی تحت عنوان «نامتعادل»، از احتمال رابطه غیراخلاقی ترامپ با «پائولا وایت» خبر داده بود. با این وجود، به نظر می‌رسد ترامپ با انتصاب وایت، به دنبال حفظ پایگاه رأی خود در میان اونجلیست‌ها است. در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶، بیش از ۸۰ درصد رأی‌دهندگان اونجلیست به ترامپ رأی دادند و هنوز هم این گروه از مردم آمریکا، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های رأی ترامپ به شمار می‌آیند.