kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۹۹۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱

خانواده و ازدواج از نگاه رهبری



مخالفت فرهنگ غرب
 با خویشتنداری جنسی
فرهنگ رومی حاکم بر اروپای امروز با همه چیز کنار می‌آید الا دو‌، سه چیز که یکی از آنها – و شاید مهم‌ترینش‌– حفظ حالت حفاظ منضبط میان دو جنس زن و مرد است؛ به عبارت دیگر خویشتنداری در مقابل چیزی است که در غرب به آن آزادی جنسی گفته می‌شود. آنها در مقابل این اصل به شدت سرسختند‌، لذا از نظر آنها کسی که روی این مسئله تکیه بکند مرتجع است. اگر در کشوری‌، زنان با یک حدودی از مردان مجزا شدند‌، این می‌شود خلاف تمدن‌! راست هم می‌گویند؛ تمدن آنها که بر ویرانه‌های همان تمدن رومی بنا شده ، چیزی جز این نیست‌، اما این از لحاظ ارزشی غلط است. عکسش درست است.(1)
 تاثیر فساد در انهدام جوامع
جامعه‌ای که زن و مرد آن به عشرت و زندگی مرفه و توام با فساد گرایش پیدا کنند‌، بدانید که این جامعه قادر به دفاع از خود نیست.چنین جامعه‌ای از مصالح و شرف و حیثیت خود نمی‌تواند دفاع کند.(2)
فساد زن‌، عامل فساد اجتماع
زن اگر فاسد شد‌، احتیاج نیست مرد‌ها را فاسد کنند‌، مردها به خودی خود فاسد می‌شوند. اگر زن یک نسل فاسد شد‌، هیچ لزومی ندارد که با سرمایه‌گذاری، مردهای آن نسل را فاسد کنند‌، طولی نمی‌کشد که تمام مرد‌های آن نسل فاسد می‌شوند؛ زیرا زن تربیت‌کننده است. حال تربیت‌کننده انسان‌های با فضیلت و شجاع یا انسان‌های بی‌ارزش و بی‌ایده‌آل. مادران یعنی زنان جامعه که مهم‌ترین حیثیت آنها مادری است‌، باید اصلاح شوند تا تاریخ و آینده اصلاح شود.(3)
ـــــــــــــــــــــــــــــ
1. بیانات در دیدار با اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان؛ 4/ 10/70
2. بیانات در دیدار با بسیجیان و روحانیون؛ 5/ 7/ 68
3. بیانات در دیدار با گروهی از خواهران؛ 21/ 12/ 63
* پايگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت
 آیت‌الله خامنه‌ای