kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶

روسیه برای بزرگ‌ترین آزمایش موشکی تاریخ خود آماده می‌شود

منابع آگاه از عزم روسیه بر آزمایش موشک‌ جدید قاره‌پیمای «سارمات» که 10 هزار کیلومتر برد دارد و تا 15 کلاهک جنگی را حمل می‌کند، خبر می‌دهند. این موشک به تنهایی قادر است تگزاس را با خاک یکسان کند.



بعد از خروج آمریکا از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال جاری میلادی روسیه اعلام کرده که عزم خود را برای ارتقای توان موشکی خود جزم کرده است. مسکو در ماه‌های اخیر چندین آزمایش موشکی انجام داده که جدیدترین آن در اوایل ژوئن (تیر) انجام گرفت و در آن وزارت دفاع روسیه از آزمایش موفقیت‌آمیز یک فروند موشک که نوع آن اعلام نشد و به جهت تقویت توان پدافندی این کشور خبر داد.
رسانه‌های روسی در روزهای گذشته نیز گزارش کردند که کرملین در حال آماده شدن جهت انجام دست‌کم پنج آزمایش موشکی جدید در سال آینده میلادی است. به نوشته روزنامه «مسکو تایمز» این اقدام جدید روسیه بزرگترین آزمایش موشکی در تاریخ این کشور نام گرفته است. در مرحله اولیه آزمایش موشک‌های بالستیک «سارمات» که در ناتو «شیطان-2» لقب گرفته شامل پرتاب دو موشک با کلاهک شبه جنگی از یک سیلوی موشکی از منطقه آزمایش موشکی «پلستسک» در «کامچاتکا» است. گفته می‌شود که روسیه قصد دارد دست‌کم پنج پرتاب موشکی از منطقه «پلستسک» انجام دهد. یک منبع نزدیک به وزارت دفاع روسیه نیز به روزنامه «ودوموستی» گفته که این سامانه موشکی در سال 2021 به بهره‌برداری می‌رسد.