kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۹۵۰
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۶
در صد و یکمین سالگرد صدور بیانیه «بالفور»

سازمان همکاری اسلامی: بیانیه بالفور آغاز مصیبت بی‌پایان مردم فلسطین بود

همزمان با یکصدو یکمین سالگرد صدور «بیانیه بالفور»، سازمان همکاری اسلامی این معاهده را سرآغاز نکبت و مصیبت‌های بی‌پایان ملت فلسطین خواند.




سازمان همکاری اسلامی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اتخاذ موضع فوق تاکید کرده: «نکبت و مصیبت‌های ملت فلسطین نتیجه تاسیس دولت‌اشغالگر صهیونیستی و سیاست‌های آن اعم از قتل و کشتار فلسطینی‌ها، کوچاندن اجباری، پاک‌سازی نژادی، شهرک‌‌سازی، مصادره اراضی، تخریب خانه‌ها و پایمال کردن حقوق مشروع ملت فلسطین بود». این سازمان همچنین بار دیگر بر پایبندی خود به حمایت از مبارزات ملت فلسطین در رسیدن به حقوق مشروع خود تاکید کرده است. سازمان همکاری اسلامی از جامعه بین‌المللی هم خواست به مسئولیت‌های تاریخی، سیاسی و قانونی خود در قبال مردم فلسطین عمل کرده و برای احقاق حقوق مشروع و غیرقابل تصرف ملت فلسطین از جمله حق بازگشت به سرزمین مادری و تشکیل کشور مستقل فلسطین تلاش کند.
 گفتنی است، معاهده «بالفور» نامه‌ای تاریخی بود که در تاریخ ۲ نوامبر ۱۹۱۷ میلادی، توسط «آرتور جیمز بالفور»، وزیر خارجه وقت انگلیس، خطاب به «والتر روتشیلد»، سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد. در این نامه، «موضع مثبت» دولت برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» اعلام شد.
خبر دیگر از فلسطین اینکه، پایگاه خبری «معا» روز گذشته از شکار یک پهپاد متجاوز صهیونیستی به خاک فلسطین خبر داده است. نیروهای مقاومت شامگاه یکشنبه یک پهپاد از نوع «کواد کوپتر» را مورد هدف قرارداده و توانستند آن را ساقط کنند. بر اساس خبرها، این پهپاد بر فراز یکی از پایگاه‌های نیروهای مقاومت در شهرک «بیت حانون» واقع در شمال نوار غزه در حال پرواز بوده که توسط مقاومت شکار می‌شود.
رژیم صهیونیستی چند وقتی است که با استفاده از پهپاد به خاک فلسطین، لبنان و بعضا حتی عراق تجاوز می‌کند. همین چند روز پیش بود که حزب‌الله لبنان پهپاد متجاوز صهیونیستی به خاک خود را منهدم کرد. پیش از این هم در سوم شهریور ماه، دو فروند پهپاد که وارد ضاحیه جنوبی بیروت شده بودند، مورد هدف قرار گرفتند.
وحشت صهیونیست‌ها
از حملات پهپادی مقاومت
فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اما طی مراسمی به مناسبت دانش آموختگی افسران پدافند هوایی ارتش این رژیم، از چالش‌های امنیتی آینده این رژیم سخن گفت. سرلشکر صهیونیستی «آمیکام نورکین» ضمن اعتراف به قدرت موشکی گروه‌های مقاومت، گفت: «چالش‌های امنیتی پیچیده‌تر می‌شود و اینک علاوه‌بر موشک‌ها و راکت‌ها، حملات پهپادی و موشک‌های کروز نیز وجود دارد». نتانیاهو نیز پیش از او گفته بود، تهدیدات امنیتی علیه این رژیم به مرز انفجار رسیده است.