kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
خطیب جمعه تهران:

مردم عراق صف خود را از «تشیع انگلیسی» جدا کنند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در اعتراضات عراق، برخی گروه‌های منحرف که ما آنها را «شیعه انگلیسی» می‌دانیم هم نفوذ کرده و به خصوص در کربلا، بصره و اماره جنایاتی مرتکب شدند، از مردم عراق خواست که صفوف خود را از آنها جدا کنند.





آیت‌الله محمد علی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران تصریح کرد: زرق و برق دنیا نباید ما را از یاد آخرت بیندازد، ما یک زندگی موقتی در این دنیا داریم و منزل ابدی قیامت است و سعادت ابدی آنجاست.‌ای کسانی که دنیا گولتان زده است!‌ ای کسانی که به بیت‌المال تجاوز می‌کنید و می‌دزدید و غارت می‌کنید و می‌درید و بعد فرار می‌کنید! یادتان باشد در قیامت نمی‌توانید فرار کنید.
امام جمعه موقت تهران گفت: مردم به مسئولین کشور اعتماد می‌کنند و بچه‌هایشان را به مدرسه و دانشگاه می‌فرستند، این مغزها امانت دست شماست، این مغزها را با چه پر می‌کنید و با چه صحنه هایی؟ این نوجوان در موبایل چه می‌بیند؟ پدران و مادران ببینید این نوجوان و کودکان چه می‌بینند؟ اگر صحنه آلوده دیدند دیگر آلوده می‌شوند، مراقب باشید. آنهایی که حمایت می‌کنند و می‌گویند این صحنه‌ها آزاد باشد تا خودشان انتخاب کنند، بگویند آیا اجازه می‌دهید وزارت بهداشت غذای مسموم در اختیارتان بگذارد و بگوید مردم خودشان تشخیص بدهند؟ آیا جوان و نوجوان که مسائل فقهی را نمی‌داند تشخیص بدهد؟ همه این‌ها جواب دارد، مراقب باشیم که جلوی ما را می‌گیرند و مواخذه می‌کنند.
به گزارش مهر، وی به مسائل عراق ‌اشاره کرد و با بیان اینکه باید توجه کرد که دشمن مترصد است ببیند فرصتی به دست می‌آید تا بر موج سوار شود و این اوضاع را به وجود آورد، اظهار داشت: دولت آمریکا در طول ۱۶ سال گذشته روزانه بیش از ۱ میلیون بشکه نفت از عراق تحت عنوان غرامت جنگی بهره می‌گیرد و چپاول می‌کند.
آیت‌الله موحدی کرمانی با تاکید بر اینکه یکی از عوامل اصلی مشکلات اقتصادی مردم عراق همین آمریکای جنایتکار است گفت: مردم متدین عراق تحت زعامت مرجعیت و در چارچوب قوانین و دولت قانونی خود، راه اصلاح واقعی را می‌شناسند و توان حل مسائل را دارند. کما اینکه در سال‌های گذشته توانستند بحران امنیت را حل کنند. نکته‌ای که باید عرض کنم در اعتراضات عراق، اینکه برخی گروه‌های منحرف که ما آنها را «شیعه انگلیسی» می‌دانیم هم نفوذ کرده و به خصوص در کربلا، بصره و اماره جنایاتی مرتکب شدند که مردم عراق باید صفوف خود را از آنها جدا کنند. وی تصریح کرد: الحمدلله دست رئیس‌قوه قضائیه باز شده است و دارد دانه دانه مچ این‌ها را می‌گیرد و به مجازات می‌رساند.
امام جمعه موقت تهران در رابطه با توسعه بیماری سرطان، گفت: پزشکان دقت کنند و ببینند چه چیزی باعث شده است که سرطان این چنین سرعت و توسعه پیدا کرده است؟ یکی از دکترهای فهمیده در جمعی از نخبگان فرمودند این آبنبات‌ها و شکلات‌های رنگی سرطان زاست. این نقل قول ایشان است. اگر واقعا این است، اجازه ندهند شیرینی سازی این‌ها را در اختیار مردم قرار دهند و مجازات کنند. فکر کنید و اجازه ندهید انسان‌های سالم گرفتار این بیماری‌ها شوند. خدا توفیق دهد مسئولان مشکلات را بشناسند و در حل آن تلاش کنند. مردم مقاوم و صبورند اما باید با آنها با دلسوزی و محبت رفتار کرد.
دولت از خیانت آمریکا و اروپا درس بگیرد
محمّد زادمهر، دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار داشت: خیانت‌های آمریکا و متحدان غربی و منطقه‌ای‌اش بیش از پیش بر مردم با خروج یکجانبه از برجام و تحریم‌های ظالمانه ثابت گردیده است.
به گزارش فارس، زادمهر تصریح کرد: متاسفانه آقایان همان خط مشی گذشته را مدنظر قرار داشته‌اند یعنی همه چیز از آب خوردن مردم تا بودجه مملکت را به توافق با غرب گره زده‌اند و پیگیر هستند توافقی جدید انجام شود. تاریخ برای چیست؟ آیا برای آن نیست که درس بگیریم، ما از برجام درس گرفتیم؟ ما از خیانت آمریکایی‌ها درس گرفتیم؟ ما از بازی پلیس خوب و پلیس بد اروپا و آمریکا درس گرفته‌ایم؟ اینها سؤالاتی است که در جریان مذاکرات جدید ظاهرا همه و همه فراموش شده است.
راضی نگه داشتن غرب،‌
اشتباهی ویرانگر در سیاست خارجی کشور
دبیرکل اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان با‌اشاره به فضا سازی دولت و حامیان آن برای عضویت و همکاری ایران با FATF گفت: در همین شرایط متاسفانه باید پرسید آقایان مشکلات اقتصادی و بانکی را به تصویب چه لوایحی گره زده اند؟ در حالی که رهبر معظم انقلاب تاکید بر مبارزه با فساد اقتصادی و تروریسم با طرح‌های بومی و داخلی دارد، عده‌ای با تحمیل سخنانی قصد بر کرسی نشاندن صحبت‌های خود برای بر باد دادن بخشی دیگر از منافع کشور را دارند.
وی خاطرنشان کرد: اصرار بیش از حد و فشار بر مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تصویب لوایح مذکور ما را به یاد فریادها و فشار بر مجلس در سال 1394 و تصویب برجام می‌اندازد. راضی نگه داشتن غرب در شرایط فعلی برجام قطعا‌اشتباهی بزرگ و ویرانگر در سیاست خارجی کشور است که دیری نخواهد گذشت که حضرات آقایان نیز به آن اعتراف و مجدد آن را تصمیم نظام می‌دانند و به راحتی از زیر بار مسئولیت ضربه به کشور شانه خالی می‌کنند. آقای مسئولی که همه را جز‌اشتباهاتتان مانع کار خود می‌بینید، بدانید ما مانع کار شما نیستیم ما مانع ضربه به معیشت مردم و اقتصاد کشور هستیم.
سردار جلالی: ایران در جنگ ترکیبی آمریکا پیروز شده است
رئیس‌سازمان پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه اولین دستاورد ما این است که ما توانستیم مدلی از بازدارندگی را ارائه دهیم که می‌تواند تهدیدهای ناهمطراز را به نقطه تعادل برساند، گفت: امروز در یک موقعیت پساپیروزی و پسافتح صحبت می‌کنیم.
سردار غلامرضا جلالی، رئیس‌سازمان پدافند غیر عامل کشور به مناسبت سالروز تاسیس این سازمان، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به سخنرانی پرداخت.
وی اظهار داشت: مناسبت این هفته سالروز تشکیل پدافند غیرعامل به عنوان یک مولفه مکمل دفاعی برای کشور و به عنوان مجموعه‌ای برای دفاع از مردم و همچنین دفاع از بخش‌های اجرایی کشور در برابر تهدید است؛ یا به تعبیری دفاع غیرنظامی به عنوان مکمل دفاع نظامی شکل گرفته و سازمان پیدا کرده است. ما پس از انقلاب اسلامی و جنگ هم شاهد چنین نقیصه‌ای بودیم که مقام معظم رهبری مکررا آن را مطالبه می‌کردند و در 8 آبان ماه سال 82 به فرمان ایشان سازمان پدافند غیرعامل به موجب تحقق مطالبات مقام معظم رهبری شکل گرفت.
سردار جلالی گفت: امسال یک ویژگی بسیار مهم در زمینه پدافند غیرعامل وجود دارد و آن کوتاه شدن فاصله خاکریز درگیری ما با آمریکا است. ما از سال97 شاهد نوع جدیدی از تهدید در این حوزه بودیم و آن استفاده از همه مولفه‌های قدرتی است که آمریکایی‌ها می‌توانند داشته باشند. این تهدید می‌تواند در انواع مختلف شکل پیدا کند.
به گزارش مهر، رئیس‌سازمان پدافند غیر عامل کشور تاکید کرد: در لایه نظامی آمریکایی‌ها تلاش کردند یک شبحی از جنگ را درست کنند و روبروی ما قرار دهند زیرا احساس می‌کردند تمرکز بر مولفه‌های داخلی بدون هیچ فشار خارجی شاید موثر نباشد. چرا می‌گوییم شبح؟ به دلیل اینکه در ذات استراتژی دشمن قانون شبح جنگ پیش‌بینی شده است. شبح جنگ برای نمایش قدرت و نشان دادن سایه جنگ است تا به تعبیری گاهی هم تهدید و لشگرکشی کنند. وی با بیان اینکه در لایه جنگ زیرساختی سایبری برای اولین بار آمریکایی‌ها رسما اعلام کردند که ما در پاسخ حمله به پهپاد، به حوزه‌های دریایی، انرژی گاز، برق و زیرساختی ایران حمله کردیم، گفت: این به نوعی اعلام جنگ سایبری بود. آمریکایی‌ها با وجود اینکه خودشان کوهی از ضعف‌های سایبری هستند و حمله سایبری ممکن است ساختارشان را به هم بریزد اما ما را هم به حمله سایبری تهدید کردند.
سردار جلالی با تأکید بر اینکه رهبر معظم رهبری در مقابله با تهدیدات دشمن بیشترین نقش را ایفا کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری به صراحت فرمودند جنگ نخواهد شد و مذاکره هم نخواهیم کرد. ایشان استراتژی مقاومت یا دفاع فعال را انتخاب کردند و فرمودند که در برابر دشمن رویکرد قاطع مقاومت را سازماندهی کنیم هرچند ما بین چند گزینه مختار بودیم. گزینه مذاکره، توافق و گزینه مقاومت فعال. دفاع فعال یعنی دفاع قاطع در حوزه نظامی دریا، هوا و زمین. اینکه افسر پدافند هوایی ما در نیمه شب، هواپیمای بدون سرنشین کشور را گزارش و برخورد و سرنگون می‌کند، ناشی از تبلور این استراتژی در لایه دفاعی است و اثر این پیروزی نشان دهنده دفاع قاطع در استراتژی دفاع فعال است. رئیس‌سازمان پدافند غیر عامل کشور خاطرنشان کرد: موضوع بعدی برخورد قاطع قوه قضائیه در برخود با فاسد، مفسد و فساد بود که یکی از مولفه‌های استراتژی دفاع فعال بود و کامل شکل گرفت. در حوزه اقتصادی هم با تثبیت قیمت ارز، مقاومت ما در لایه اقتصادی پاسخ داده شد. اینجا نشان می‌دهد محورهای استراتژی فعال کشور کاملا موفق بوده است. همه استراتژیست‌های غربی معتقد هستند در این فاز درگیری موفقیت کامل دست ایران افتاده است. ما توانستیم در هر پنج شش لایه، یک دفاع غیر عامل ترکیبی را سازماندهی کنیم و به نتیجه برسیم. امروز در یک موقعیت پساپیروزی و پسافتح صحبت می‌کنیم و در نقطه‌ای ایستادیم که دستاوردهای بسیار اساسی در این حوزه به وجود آمده است. وی با بیان اینکه اولین دستاورد ما این است که ما توانستیم مدلی از بازدارندگی را ارائه دهیم که می‌تواند تهدیدهای ناهمطراز را به نقطه تعادل برساند، گفت: زمانی که پهپاد دشمن سقوط می‌کند و مورد اصابت قرار می‌گیرد و دشمن رسما می‌گوید من گزینه اقتصادی و سایبری را به عنوان پاسخ انتخاب کرده‌ام یعنی این استراتژی و الگوی بازدارندگی نامتقارن ما پاسخ داده است. در فضای پساپیروزی باید بتوانیم دستاوردها را حفظ کنیم.
سردار جلالی تاکید کرد: اصلی‌ترین مولفه‌ها تداوم اطاعت از رهبری و استقامت در راهبرد مقاومت فعال است. موضوع دوم نقش فعال مردم در این دفاع و مولفه سوم دشمن شناسی و نداشتن ظن مثبت به دشمن بلکه سوء ظن نسبت به دشمن است.