kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۵۱۹
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
همزمان با افزایش مشکلات ناشی از بارندگی‌ها در پایتخت اعلام شد

جمع‌آوری روزانه 1000 تن لجن و500 تن زباله از کانال‌های تهران

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از جمع‌آوری روزانه 500 تن زباله از کانال‌های اصلی پایتخت خبر داد.




به گزارش شهرنوشت، اصغر عطایی در گفت‌و‌گو با شبکه خبر با بیان اینکه روزانه در شهر تهران 500 تن زباله به جز رسوبات از شبکه‌ها و کانال‌های اصلی جمع‌آوری می‌شود، اظهار داشت: این زباله‌ها از سوی کسبه  و تعداد محدودی از شهروندان وارد این کانال‌ها می‌شود.
عطایی با بیان اینکه همچنین 10 هزار کیلومتر کانال فرعی در سطح شهر تهران وجود دارد، گفت: از حدود 70 درصد از این کانال‌های فرعی (حدود 7 هزار کیلومتر) روزانه هزار تن لجن خارج می‌شود، این موارد می‌تواند به دنبال بارش باران، شهر را دچار آبگرفتگی و مشکل کند.
وی تاکید کرد: بارندگی‌های فعلی در شهر تهران می‌طلبد که شهروندان بهترین همکاری را با شهرداری تهران داشته باشند.
*عذرخواهی حناچی از مردم
همچنین در همین رابطه شهردار تهران، ضمن عذرخواهی از شهروندان برای برخی از مشکلات پیش آمده بابت بارش باران، از مردم خواست تا برای بهبود شرایط، نظافت کانال‌های آب و مسیل‌ها را رعایت کنند.
پیروز حناچی در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: متوسط بارش روزانه باران در چند روز اخیر ٢٠ میلیمتر در تهران ثبت شد، بنابراین نظر به گستردگی بارندگی‌ها، همه همکارانم در حوزه‌های خدمات شهری، ترافیک، عمران و شهرداران مناطق و نواحی با آماده‌باش کامل، مدیریت میدانی کنترل آبگرفتگی‌ها و رفع موانع و اصلاحات هندسی را در دستور قرار دادند. این تلاش‌ها در ادامه چندین ماه فعالیت نیروهای عملیاتی برای لایروبی و رفع زوائد کانال‌های انتقال آب‌های سطحی بود.
وی افزود: ضمن عذرخواهی بابت برخی مشکلات پیش آمده، از شهروندان عزیز می‌خواهم تا با توجه جدی‌تر به رعایت نظافت مسیل‌ها و کانال‌های آب به ما یاری برسانند.