kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۵۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۳
از ابتدای امسال

۶ تن ماده مخدر جدید «شیشه افغانی» کشف شد

رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، از کشف ۶ تن «شیشه افغانی» در مرزهای شرقی و حاشیه شرق کشور از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

 

سردار مسعود زاهدیان درباره ماده مخدر جدید به اسم «شیشه افغانی» به خبرگزاری مهر گفت: شیشه افغانی همان ماده مخدر شیشه است ولی با ناخالصی‌های بیشتر، این ماده مخدر نسبت به ماده مخدر شیشه از مواد و پیشتازهایی که ناخالصی‌های بیشتری دارد درست می‌شود.
زاهدیان افزود: این ماده مخدر بسیار آسیب‌زا است و تاثیرات مخرب بسیاری را هم نسبت به مواد مخدر دیگری در مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کند.
وی با‌ اشاره به بیماری‌هایی که «شیشه افغانی» برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کند، گفت: جدا از تمام بیماری‌ها و خطراتی که هر ماده مخدری برای مصرف‌کننده به همراه دارد این ماده تاثیر مستقیم در ریه، سیستم تنفسی و گوارشی مصرف‌کننده هم دارد و خطرات بیشتری را برای فرد مصرف‌کننده ایجاد می‌کند.
رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: این ماده از نظر ظاهری شبیه به شیشه معمولی است و هیچ تفاوتی از نظر ظاهر، رنگ و بو با ماده مخدر شیشه معمولی ندارد.
رئیس ‌پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان اینکه قیمت «شیشه افغانی» نسبت به شیشه معمولی بسیار پایین است و همین موضوع سبب شده تا قیمت شیشه در کشور کاهش داشته باشد، خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا الان ۶ تن از این مواد را در مرزهای شرقی و حاشیه شرق کشور کشف کردیم.