kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۳۳۶
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۳
امام جمعه قم:

گفتمان مقاومت تا نابودی اشغالگری و استعمار پیش خواهد رفت

امام جمعه قم گفت: آمریکا و اسرائیل و اذناب منطقه‌ای آنها برای اختلال در مسیر جبهه مقاومت مشغول فتنه‌انگیزی در کشورهای عضو محور مقاومت هستند.



قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشور مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس برگزار شد، افزود: مسئولان عراق و لبنان البته موظف به پیگیری وحل مشکلات مردم هستند اما مردم این دو کشور نیز باید هوشیار باشند و در دام فتنه‌انگیزی آمریکای متجاوز و اسرائیل اشغالگر و دنباله‌های آنها قرار نگیرند زیرا آنها به دنبال سلطه بر منطقه و غارت دارایی‌های مردم و کشورها هستند و هر جا وارد شده‌اند، جز برادرکشی و تخریب و نابودی و عقب‌افتادگی ثمره‌ای نداشته‌اند.
وی با اشاره به نقش‌آفرینی استکبار در فتنه 88 در ایران، گفت: نشانه‌ها و شواهد فراوان در اختیار افکار عمومی هست که مؤید دخالت و فتنه‌گری آمریکا، اسرائیل و نوکران منطقه‌ای آنها در تظاهرات‌های مردمی عراق و لبنان است.
مدیر حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: البته تلاش استکبار جهانی راه به جایی نخواهد برد و گفتمان مقاومت با قدرت و صلابت تا محو هرگونه اشغالگری و استعمار به پیش خواهد رفت.
خطیب جمعه قم سپس به هفته وقف اشاره کرد و با برشمردن آثار و برکات پرشمار این امر الهی، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان دیگری به وقف در حوزه‌های فرهنگی و دینی به‌منظور برطرف کردن نیازهای معنوی مردم نیاز است و انتظار می‌رود واقفین محترم نسبت به این موضوع بااهمیت غفلت نکنند.
وی از مسئولین دستگاه اوقاف تشکر کرد و افزود: وقف در حوزه‌های علمی و فناوری نیز بسیار پراهمیت است و مسئولین دستگاه اوقاف  باید در این زمینه فرصت‌سازی کنند و اعتماد مردم را در این حوزه نیز جلب نمایند.
امام جمعه قم همچنین هفته پدافند غیرعامل و هفته بسیج دانشجویی را گرامی داشت و گفت: بسیج دانشجویی فرصت بسیار مغتنمی برای ترویج اخلاق، ایثارگری و شجاعت در میان نسل جوان است لذا همه موظف به تقویت این نهاد ارزشمند می‌باشند.
آیت‌الله اعرافی در پایان از مسئولان کشور عراق و نیز مسئولان کشورمان و همه کسانی که در برگزاری باشکوه مراسم اربعین نقش داشته‌اند قدردانی کرد و بیان داشت: مردم قم نیز نقش مهمی در رقم‌زدن حماسه اربعین داشتند. آنها در پذیرایی از ده‌ها هزار زائر در مسجد جمکران- حرم حضرت معصومه(س) و مصلی قدس سنگ تمام گذاشتند.