kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
استاندار همدان خبر داد

سرمایه‌گذاری 1000 میلیارد تومانی «شستا» در همدان





همدان- خبرنگار کیهان:
استاندار همدان از سرمایه‌گذاری
یک هزار میلیارد تومانی شرکت سرمایه‌گذاری تامین‌اجتماعی (شستا) در همدان خبر داد و گفت: بر اساس این توافق، 4 طرح در ملایر، نهاوند و همدان اجرا می‌شود.
سید سعید شاهرخی در جلسه اقتصاد مقاومتی همدان گفت: امید است این چهار طرح تا یک سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی با بیان اینکه پتروشیمی هگمتانه به پیشرفت 90 درصدی رسیده است از آغاز عملیات اجرایی این طرح که 12 سال متوقف بود خبر داد. استاندار همدان سهم اشتغالزایی پتروشیمی هگمتانه را 237 نفر عنوان کرد و افزود: از چند ماه آینده پتروشیمی به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز و از نیمه نخست سال آینده به صورت رسمی بهره‌برداری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در 6 ماه گذشته اقدامات سازنده‌ای در استان انجام گرفته است عنوان کرد: عملیات اجرایی دو گاوداری در استان آغاز شده که با بهره‌برداری از آن‌ها همدان به قطب تولید شیر در کشور تبدیل می‌شود.
شاهرخی با تاکید بر اینکه استان همدان رتبه نخست واگذاری پروژه‌‌ها به بخش خصوصی را دارد ادامه داد: باید با واگذاری طرح‌های غیرفعال به بخش خصوصی آن‌ها را احیا کرد. وی ضمن توصیه به همه مدیران استانی برای پیشرفت و آبادانی استان تصریح کرد: اولویت رونق تولید و توجه به معیشت و اشتغال جوانان است و اگر مدیری در این مسیر گام برندارد باید از جایگاهش کناره‌گیری کند.
وی با ابراز ناخرسندی از عملکرد برخی مدیران تاکید کرد: برخی کج سلیقه‌گی‌ها موجب می‌شود تا پروژه چند میلیاردی سال‌ها متوقف باقی بماند.
شاهرخی خاطرنشان کرد: فرمانداری نقش مهمی در فراهم کردن زمینه برای اجرای طرح‌های شهرستانی دارند از این‌رو آن‌ها ضامن اجرایی وعملیاتی کردن طرح‌ها در شهرستان‌ها هستند.