kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۷۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۲
حضور نماینده رژیم صهیونیستی در نشست امنیتی بحرین!

آل‌خلیفه در خیانت به آرمان فلسطین گوی سبقت را از آل‌سعود ربود

رژیم آل‌خلیفه کنفرانس امنیت کشتیرانی و هوانوردی خلیج‌فارس را با همکاری آمریکا و لهستان و با مشارکت رژیم صهیونیستی در منامه پایتخت بحرین آغاز کرد! تا در خیانت به فلسطین و خوش‌رقصی برای صهیونیست‌ها پیش‌قراول آن چند کشور مترجع عربی شود.



سرویس خارجی-

پیشتر روزنامه «تایمزِ اسرائیل» نوشته بود «دانا بنونیستی گبی»، مدیر امنیت منطقه‌ای و مقابله با تروریسم وزارت امور خارجه اسرائیل، در نشست منامه حاضر خواهد شد، وزارت خارجه این رژیم نیز حضور هیئتی از این کشور در منامه را تکذیب نکرد. دوشنبه این کنفرانس دو روزه، در ادامه نشست نافرجامِ سال گذشته «حمایت از امنیت و صلح خاورمیانه»، در ورشو پایتخت لهستان، آغاز شد.
به گزارش ایرنا، در حالی که حضور هیئتی از رژیم صهیونیستی در نشست منامه یکی از نشانه‌های عادی ‌سازی روابط برخی از کشورهای عربی از جمله بحرین با این رژیم است. البته کنفرانس ورشو نیز فوریه (بهمن- اسفند) سال گذشته با محور ایران و غرب آسیا در پایتخت لهستان با حضور وزیر خارجه و معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا و نیز نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برگزار شده بود. آمریکا ادعا می‌کند با برگزاری این کنفرانس ائتلاف ضدایرانی را منسجم می‌کند و کشورهای غربی و عربی را گردهم می‌آورد. اما کارشناسان سیاسی و ناظران امور منطقه با‌اشاره به شکست کنفرانس ورشو پیش‌بینی می‌کنند که نشست منامه نیز در جبران شکست‌های آمریکا در مقابل ایران هیچ کمکی نمی‌کند.
گفتنی است پیشتر یکی از مسئولان رژیم صهیونیستی عید قربان را به همتای بحرینی‌اش تبریک گفته بود! که این مسئله نشانه‌ای از عادی‌‌سازی روابط آل‌خلیفه و رژیم صهیونیستی تعبیر شد، اما حالا حضور هئیت صهیونیستی در منامه پیشتازی آل‌خلیفه در این مورد را به خوبی نشان می‌دهد؛ حتی عربستان هم در این مورد با چنین سرعتی پیش نرفته است. خیانت ارتجاع عرب به آرمان فلسطین در حالی است که برخی کشورهای اروپایی یا سازمان‌های مستقل حقوق بشری فعال در این کشورها، مشغول تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل جنایت علیه فلسطینی‌ها هستند.