kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

فرمان ترامپ به جمهوری‌خواهان برای مبارزه سرسختانه با استیضاح کنندگان

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی که «نانسی پلوسی»، رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا گزاره‌برگی درباره شواهد موجود برای استیضاح او منتشر کرده از جمهوری‌خواهان خواست «سرسختانه‌تر» در مقابل استیضاح او بایستند.



سرویس خارجی-

در میانه درگیری دموکرات‌ها و جمهوری خواهان بر سر موضوع استیضاح ترامپ دفتر نانسی پلوسی رئیس‌دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا سندی را منتشر کرده که به اعتقاد دموکرات‌ها «مستدل‌ترین مدرک ارائه شده تاکنون در تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ» در پرونده «اوکراین گیت» است. در این سند چهار صفحه‌ای به نوعی روند تحقیقات‌ دموکرات‌ها مربوط به استیضاح ترامپ، مشخص می‌شود. در این سند آمده: «دونالد ترامپ به سوگند ریاست جمهوری خود و به امنیت ملی کشور ما و یکپارچگی فرآیند انتخابات ما تنها به منظور کسب منافع شخصی سیاسی خیانت کرده است». به گزارش ایسنا سند منتشر شده از سوی نانسی پلوسی همچنین به پیامک‌هایی که از سوی «کرت وولکر»، فرستاده سابق آمریکا به اوکراین در اختیار کمیته‌های تحقیق‌کننده در مجلس نمایندگان آمریکا در ارتباط با استیضاح ترامپ قرار گرفت، استناد می‌کند. این پیامک‌ها حاوی صحبت‌های چند دیپلمات درباره تلاش‌های دولت آمریکا به هدف اعمال فشار بر رئیس‌جمهور اوکراین برای تحقیقات علیه پسر بایدن بوده و به عنوان مدرک دست زدن به یک «کمپین فشار» در نظر گرفته شده است.در واکنش به این اقدام نانسی پلوسی، ترامپ از جمهوریخواهان خواست «سرسختانه» مقابل استیضاح وی از سوی دموکرات‌ها بایستند. ترامپ روز دوشنبه در جلسه کابینه گفت که جمهوری‌خواهان باید متحد باشند و سرسختانه‌تر از او دفاع کرده و با استیضاح مبارزه کنند.
ترامپ پیش از این و پس از اینکه یکی دو جمهوری خواه با استیضاح او موافقت کردند، جمهوری خواهان را تهدید کرد، مشارکت در استیضاح در پرونده کاری آنها ثبت خواهد شد. وی بارها ابراز اطمینان کرده که دموکرات‌ها در استیضاح وی شکست خواهند خورد.