kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۳۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

بنی گانتس خطاب به نتانیاهو؛ استعفا کن و برو!

رئیس ‌ائتلاف «آبی- سفید» رژیم صهیونیستی در پی ناتوانی «بنیامین نتانیاهو» در تشکیل کابینه جدید، از او خواست استعفا کند و برود. نتانیاهو ممکن است در صورت شکست، راهی زندان شود!



«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که اخیرا در انتخابات پارلمانی با آرایی شکننده مجوز تشکیل کابینه را از رئیس ‌این رژیم دریافت کرده همچنان در ائتلاف با سایر احزاب «ناتوان» است. نتانیاهو اکنون حمایت 55 کرسی را دارد اما برای تشکیل کابینه به 61 کرسی نیاز دارد. روز چهارشنبه (فردا) فرصت اعطا شده به نتانیاهو برای تشکیل کابینه به پایان می‌رسد و اگر وی در این مسیر موفق نشود رئیس‌رژیم صهیونیستی رقیب وی یعنی «بنی گانتس» را مامور تشکیل کابینه خواهد کرد. حالا «بنی گانتس» از نتانیاهو خواسته استعفا داده و از سیاست خداحافظی کند!
به گزارش ایسنا، مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین به نقل از شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داده، «بنی گانتس» خطاب به نتانیاهو، تاکید کرده «انتخابات کنست اخیر به پایان رسید و باز هم شاهد شکست در تشکیل دولت جدید هستیم و نتانیاهو به جای اینکه بیش از این وقت را تلف کند، باید اختیار تعیین کاندیدای نخست‌وزیری را به روون ریولین رئیس‌این رژیم بازگرداند».
«نتانیاهو» تا روز چهارشنبه فرصت دارد کابینه جدید را تشکیل دهد در غیراین صورت احتمالا ماموریت تشکیل دولت جدید به گانتس واگذار خواهد شد. نتانیاهو طی هفته‌های گذشته چندین مرتبه با بنی گانتس رئیس ‌ائتلاف آبی- سفید و آویگدور لیبرمن رهبر حزب «اسرائیل خانه ما» برای تشکیل کابینه جدید مذاکره کرده ‌اما این مذاکرات هر بار به شکست انجامیده است.
او اخیرا طرحی را به گانتس برای تشکیل دولت وحدت پیشنهاد داد که این طرح نیز با مخالفت او همراه بود. شبکه عبری زبان «کان» تاکید کرده نتانیاهو با بنی گانتس تماس گرفته و راه‌حلی را به او برای تشکیل دولت وحدت ارائه داده است. به گفته نتانیاهو، دولت آینده بر پایه اجماع سراسری تشکیل خواهد شد تا قادر به مقابله با چالش‌های امنیتی و اقتصادی پیش‌رو باشد و برای تشکیل آن تمامی احزاب و طرف‌ها باید از برخی خواسته‌های خود کوتاه بیایند. بنیامین نتانیاهو اظهار کرد: «به همین خاطر از گانتس می‌خواهم سریعا مذاکرات برای تشکیل دولت جدید را آغاز کند». در مقابل، گانتس پیشنهاد نتانیاهو برای تشکیل دولت وحدت را رد کرد. «گانتس» در توئیتی تاکید کرد هدف نتانیاهو از پیشنهاد خود تشکیل دولت وحدت نیست، بلکه کسب مصونیت به خاطر پرونده‌های قضایی‌اش است.