kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۸۱۴
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱

« مرگ بر آمریکا» شعار معترضان کره ای در داخل سفارت آمریکا

گروهی از دانشجویان کره جنوبی پس از ورود به محوطه سفارت آمریکا در سئول، خواستار پایان دخالت‌ها و حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان شدند و شعار « مرگ بر آمریکا» سردادند.


سرویس خارجی-

دانشجویان وابسته به «ائتلاف دانشجویان ترقی‌خواه» کره جنوبی، دیروز وارد محوطه سفارت آمریکا در سئول شدند و در آنجا شعار مرگ بر آمریکا سر دادند. دی سال گذشته این دانشجویان نیز تلاش کرده بودند وارد سفارت آمریکا شوند، اما با ممانعت پلیس مواجه شدند و ناکام ماندند. اما این بار توانستد با ورود به حریم سفارت آمریکا، در آنجا دست به تظاهرات ضدآمریکایی بزنند و از این طریق‌، صدای مخالف با حضور نظامیان آمریکایی در کشورشان را به گوش جهانیان برسانند. معترضان کره‌ای حتی عکس‌هایی از بالا رفتن از دیوار خانه «هری هریس» سفیر آمریکا در کره جنوبی را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک گذاشتند.
به گزارش «رویترز»، همچنین در ویدئویی که از داخل منزل گرفته شده است، تصاویری از این دانشجویان در حال اعتراض به افزایش ۵۰۰ درصدی هزینه حضور ۲۸۵۰۰ نیروهای آمریکایی در کره جنوبی دیده می‌شود که با در دست گرفتن پلاکارد‌هایی که روی آنها نوشته شده بود: «این خاک را ترک کن هریس» و «مداخله در امور داخلی ما را متوقف کنید». دانشجویان معترض فریاد می‌زدند: «ما به نظامیان آمریکایی نیاز نداریم».
در سال ۲۰۱۵ نیز هنگامی که «مارک لیپرت» سفیر وقت آمریکا در کره جنوبی که قصد داشت سخنرانی خود درباره اتحاد سئول و واشنگتن را آغاز کند، توسط یک معترض کره‌ای مورد حمله قرار گرفت. ضارب که لباس سنتی کره‌ای بر تن داشت‌، به ‌وسیله کارد آشپزخانه، «لیپرت» را از ناحیه صورت زخمی کرده بود. این فرد خواستار وحدت دو کره بوده است.