kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۲

کشف 4/8 تن مواد مخدر در سیستان و بلوچستان

ماموران انتظامی شهرستانهای سراوان و ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان طی عملیاتهای جداگانه‌ای مقدار چهار هزار و 823 کیلو و 890 گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.




 به گزارش ایرنا: فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان با اقدامات اطلاعاتی یک باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودروهای تیزرو اقدام به انتقال موادافیونی از مناطق مرزی سراوان به عمق استان می‌کردند را شناسایی کردند.
سرتیپ محمد قنبری، افزود: پلیس با رصد مداوم تحرکات اعضای این باند مسلحانه، سرانجام قاچاقچیان را که با دو دستگاه پژو ۴۰۵ و پارس در حال جابجایی محموله مواد افیونی در یکی از محورهای فرعی منتهی به شهر سراوان بودند شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.
وی افزود: یک سوادگر مرگ  قبل از فرار دستگیر و در بازرسی از منزل وی دودستگاه پژو ۴۰۵ و پارس توقیف شد.
وی ادامه داد: در بازرسی از این دو دستگاه خودرو  دو هزار و ۵۷ کیلو و ۸۹۰ گرم مواد مخدر شامل یک هزار و ۹۶۹ کیلو و ۳۴۰ گرم تریاک و ۸۸ کیلو و ۵۵۰ گرم حشیش کشف شد.
قنبری ، همچنین از درگیری مسلحانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان در شهرستان ایرانشهر خبر داد و گفت: در این درگیری دو هزار و ۷۶۶ کیلوگرم انواع موادمخدر نیز کشف و ضبط شد.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: تکاوران پلیس که در یک عملیات حساب شده، هنگام جابه جایی محموله توسط قاچاقچیان با یک دستگاه پژو ۴۰۵ با آنها درگیر شدند.
وی بیان کرد: در این درگیری مسلحانه که چهار ساعت طول کشید قاچاقچیان با آتش پر حجم تکاوران پلیس به سمت ارتفاعات منطقه متواری شدند.
قنبری اظهار داشت: در بازرسی از خودرو و پاک سازی محل دپو که در درگیری طعمه حریق شده بود در مجموع دو هزار و ۷۶۶ کیلو و ۹۵۰ گرم انواع موادمخدر شامل دو هزار و ۶۱۰ کیلو و ۲۵۰ گرم تریاک، ۱۵۶ کیلو و ۷۰۰ گرم حشیش، سه تیغه خشاب اسلحه کلاش حاوی ۳۰ فشنگ جنگی و یک عدد نارنجک دستی کشف شد.