kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱

آمریکا در سال جاری میلادی 55 میلیارد دلار اسلحه فروخت!

آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا اعلام کرده میزان فروش تسلیحات آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹ بیش از ۵۵ میلیارد دلار بوده است.



بحران‌های منطقه‌ای و بین‌المللی فرصت مناسبی برای دولت آمریکا برای فروش تسلیحات برای طرفین منازعه است. به همین دلیل کارشناسان معتقدند منافع دولت آمریکا همواره در آتش‌افروزی، فتنه‌گری و تولید ناامنی است تا بتواند هرچه بیشتر سلاح بفروشد. در همین راستا آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرده میزان فروش تسلیحات آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹ پایان ماه سپتامبر(شهریورماه) بیش از ۵۵ میلیارد دلار بوده است که بخش عمده‌ای از این فروش متعلق به متحدان آمریکا و شرکای آن است.
در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی فروش سلاح‌های آمریکایی در سال مالی ۲۰۱۹ را ۵۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار اعلام کرده است. این رقم نشان می‌دهد در طول سه سال گذشته حجم فروش سلاح‌های آمریکایی رشد داشته و به طور متوسط ۵۱ میلیارد دلار بوده است که حاکی از استمرار و اصرار آمریکا بر فروش تجهیزات و خدمات دفاعی به متحدین و شرکای خارجی‌اش است».
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان آژانس همکاری‌های امنیتی دفاعی آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود قصد دارد طرحی برای مدیریت کاهش هزینه‌های فروش تسلیحات از ۱.۲ به یک درصد ارائه دهد تا از این طریق هزینه‌های فروش خارجی را پایین آورد.
از سوی دیگر بر اساس گزارش‌ها وزارت خارجه آمریکا در حال تدوین طرحی است تا علی‌رغم تحریم‌های وضع شده علیه ترکیه به دلیل تهاجم به شمال سوریه، صادرات تسلیحات به این کشور را ادامه دهد. فروش تسلیحات به عربستان نیز از سوی آمریکا طی سال‌های اخیر و به دنبال شروع جنگ یمن افزایش چشمگیری پیدا کرده است. ترامپ تنها در سال 1396 بیش از 110 میلیارد دلار(!) با عربستان قرارداد فروش تسلیحات امضا کرد.