kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۷۰۲
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰
مقتدی صدر:

راهپیمایان اربعین کفن‌پوش علیه آمریکا و اسرائیل شعار دهند

«مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق از راهپیمایان اربعین درخواست کرد کفن پوش علیه آمریکا و اسرائیل شعار دهند.




میلیون‌ها عاشق و دلباخته خاندان عصمت و طهارت در هزار و سیصد و هشتادمین اربعین حسینی از سرتاسر جهان هستی راهی کربلا هستند تا در اربعین سرور و سالار شهیدان فریاد «هل من ناصر ینصرنی» حضرتش را لبیک بگویند. امسال نیز علی‌رغم توطئه‌ها و فتنه‌گری جبهه مشترک آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای تحت‌الشعاع قرار دادن بزرگ‌ترین اجتماع بشری نه تنها فتنه‌گری‌ها کارگر نیفتاد بلکه به گفته رسانه‌ها امسال سیل مشتاقان راهپیمایی اربعین بسیار بیشتر از سال‌های گذشته است.
دیروز «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر با انتشار بیانیه‌ای از مردم عراق خواست که در روز اربعین در کربلا گرد هم آیند و یک صدا فریاد «هرگز هرگز آمریکا... هرگز هرگز اسرائیل... هرگز هرگز ‌ای فاسد» را سر دهند.
افزایش تدابیر امنیتی
دیروز همچنین «فاضل عوز» رئیس‌انتظامات حرم امام حسین(ع) اعلام کرد تدابیر زیادی برای محافظت از زائران و جلوگیری از ازدحام هنگام زیارت اربعین اتخاذ شده است. به گفته وی حرکت زائران بسیار روان است و تدابیر امنیتی شدیدی هم اتخاذ شده است: «در نتیجه نشست‌های متعددی که با مقامات مختلف برگزار شد تدابیر امنیتی و غیرامنیتی زیادی اتخاذ شده است. با فرماندهی عملیات و رئیس‌پلیس و نیز سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی در ارتباط هستیم. به همه برادران و زائران که هر لحظه به تعداد آنها افزوده می‌شود اطمینان خاطر می‌دهیم. ورود کاروان‌های زائران به کربلای معلی و حرم امام حسین(ع) همچنان با سهولت ادامه دارد و حرکت زائران بسیار روان است. به همه زائران و جهانیان اطمینان می‌دهیم کربلای معلی در نتیجه تلاش نیرو‌های مسلح و بسیج مردمی که در نجف ‌اشرف، کربلای معلی، بابل و بغداد و... مستقر هستند، امن است».
از سوی دیگر مدیرکل حمل‌ونقل زمینی در وزارت حمل‌ونقل عراق نیز اعلام کرد وزارتخانه متبوع وی تدابیر جدیدی برای نقل و انتقال زائران و تسهیل تردد آنها اتخاذ کرده است. وی به الاتجاه گفت همه بخش‌های وزارتخانه برای انتقال زائران به کربلای معلی و از کربلا به اماکن دیگر بسیج شده‌اند. مرتضی شحمانی افزود: «همه کامیون‌ها و اتوبوس‌های وزارتخانه را برای خدمت به زائران به کار گرفته‌ایم. با وزارتخانه‌های دیگر و استانداری کربلای معلی نیز همکاری داریم.»
بسیج 22 هزار نیروی امنیتی
فرماندهی پلیس شهر نجف نیز با همکاری فرماندهی فرات مرکزی طرح امنیت مستحکمی را با حضور بیش از ۲۲ هزار نیروی امنیتی از دو وزارتخانه دفاع و کشور و با پشتیبانی نیرو‌های سازمان بسیج مردمی آغاز کرده و استان نجف را از سه محور پوشش داده‌اند تا امنیت زائرین استان‌های جنوبی را که از طریق کوفه و دیوانیه وارد نجف می‌شوند، تأمین کنند. به گفته فرمانده پلیس شهر نجف روز دوشنبه فرودگاه بین‌المللی شهر نجف شاهد بیش از ۱۳۵ پرواز از این فرودگاه و به مقصد آن بود. طبق اعلام مدیریت فرودگاه بین‌المللی نجف‌اشرف روز سه‌شنبه شمار این پرواز‌ها به بیش از ۱۴۵ پرواز رسید. همچنین صاحبان مواکب حسینی (ع) به صورت شبانه‌روزی به زائران اعم از زنان، مردان، کودکان و کهنسالان خدمت رسانی می‌کنند.
موکب کشمیر
موکب حمایت از مردم کشمیر نیز به نام (عاشورائیان کشمیر) با شعار «کشمیر-مظلوم» در مسیر کاروان‌های پیاده‌روی اربعین مورد استقبال زائرین و مجاورین ایرانی و غیر ایرانی کربلای معلی قرار گرفت.شرکت کنندگان در این موکب ضمن ابراز همبستگی با مردم مظلوم کشمیر خواستار پایان نسل کشی مسلمانان کشمیری توسط حکومت هند شدند. تاکنون به همت جمعی از  زائرین کربلای معلی، طوماری در حمایت از مردم مظلوم کشمیر و محکومیت دولت هند با بیش از سه هزار امضا به ثبت رسیده است. زائرین و شرکت‌کنندگان ایرانی و خارجی در این مراسم در اقدامی در جهت ابراز همبستگی با مردم مظلوم کشمیر هشتگ (کشمیر_مظلوم) را در فضای مجازی و در طول مسیر پیاده‌روی اربعین به‌ اشتراک گذاشتند.