kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۴۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۲

پنتاگون پشت ترامپ را خالی کرد؛ برای استیضاح رئیس‌جمهور با کنگره همکاری می‌کنیم

وزیر دفاع آمریکا بدون توجه به تهدیدهای ترامپ اعلام کرده پنتاگون درخصوص روند استیضاح رئیس‌جمهور آماده همکاری با مجلس نمایندگان این کشور است.

 
  سرویس خارجی-

فرایند استیضاح ترامپ در کمیته‌های 6 گانه مجلس نمایندگان آمریکا به سرپرستی «آدام شف» رئیس‌کمیته قضائی این کشور در حال رسیدگی است. کاخ سفید هفته گذشته با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود با تحقیقات درخصوص استیضاح ترامپ همکاری نخواهد کرد. مایک پومپئو وزیر خارجه نیز موضع مشابهی را اتخاذ کرد اما ظاهرا وزیر دفاع آمریکا پشت ترامپ را خالی کرده و صراحتا گفته آماده همکاری با مجلس نمایندگان درخصوص استیضاح است و این در حالی است که دولت دونالد ترامپ همواره سعی داشته تا مانع پیشبرد این تحقیقات، به ویژه از سوی اطرافیان خود شود.
خبرگزاری ایسنا در این باره، به نقل از نشریه اکونومیک‌تایمز نوشته: به گفته «مارک اسپر»، وزیر دفاع آمریکا، این وزارتخانه تلاش خواهد کرد تا از احضاریه‌های اعضای دموکرات مجلس نمایندگان جهت دست یافتن به شواهد و اسناد مرتبط با توقیف کمک‌های نظامی به اوکراین، تبعیت کند. رئیس‌پنتاگون که با شبکه خبری سی‌بی‌اس گفت‌و‌گو می‌کرد، در ادامه گفته: «ما هر کاری که از دستمان برآید، برای همکاری با کنگره خواهیم کرد». البته «اسپر» در مصاحبه دیگری با شبکه فاکس‌نیوز، از احتمال وضع محدودیت بر دسترسی به اسناد مورد درخواست کنگره آمریکا توسط مقامات دولتی و ترامپ نیز سخن گفته است!
در خبر دیگری از آمریکا در مورد استیضاح ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به دموکرات‌ها هشدار داده پیگیری روند استیضاح وی باعث می‌شود کرسی‌های مجلس نمایندگان در انتخابات میان‌دوره‌ای سال ۲۰۲۰ را از دست بدهند.ترامپ در پیامی توئیتری نوشته: «دموکرات‌ها به دلیل اقدام حیله‌گرانه برای استیضاح من تعداد زیادی از کرسی‌های مجلس نمایندگان را از دست خواهند داد. تماس تلفنی که شف جعل کرد، یک جنایت است». گفتنی است «نانسی پلوسی»، رئیس‌اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این تاکید کرده بود، به هر قیمتی که شده استیضاح ترامپ را جلو خواهد برد حتی اگر اکثریت مجلس نمایندگان را از دست بدهند!