kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۳۱۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۰
حجت‌الاسلام پژمانفر:

دولت، مجلس را فرمایشی تصور می‌کند نباید هزینه‌های سنگین‌ برجام را تکرار کنیم

«نباید هزینه‌های سنگین‌ برجام را تکرار کنیم» این را عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفته و تاکید می‌کند: متاسفانه دولت، مجلس را فرمایشی تصور کرده و احساس می‌کنند که پشت‌شان به چیزی گرم است.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی‌در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، گفت:‌ ما نسبت به اصل برجام رویکرد خلاف قانون و قانون اساسی را در مجلس شاهد بودیم و در حقیقت بدعتی بود که در سایه آن بدعت‌های جدید شکل گرفت. هیئت‌رئیسه مجلس حق ندارد خود را به جای کل نمایندگان گذاشته و درباره آنها تصمیم‌گیری کند.
پژمانفر گفت:‌ متاسفانه قانونی که نیازمند دو سوم رای نمایندگان است را به صحن آورده و مصوب می‌کند و حتی اجازه اظهار نظر هم به نمایندگان نمی‌دهد.
عضو کمیسیون فرهنگی گفت: مردم و نمایندگان در دوران تصویب برجام در طول برجام نتوانستند حرف‌شان را
بیان کنند.
وی افزود: صدها بار رئیس‌جمهور و وزرایش و دولتمردان اعلام کردند که برجام نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر و قانونی که تصویب شده و به تصویب رسیده است حق کم و زیاد کردن در آن را ندارند. عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با انتقاد از دولتمردان که قول تصویب جزئیات جدید در برجام و تغییر در آن را به طرف مقابل دادند گفت: متاسفانه دولت مجلس را فرمایشی تصور کرده  و احساس می‌کنند که پشت‌شان به چیزی گرم است.
پژمانفر گفت: تغییر در جزئیات برجام به هیچ وجه راهی ندارد و نباید از مواضع خود عقب‌نشینی کنیم ضمن اینکه ما در برجام هزینه‌های سنگینی داده و باخته‌ایم و نباید از این باخت قبلی خود برای باخت جدید برنامه‌ریزی جدیدی صورت گیرد.
وی خاطرنشان کرد: دولت نباید با غرور و عزت ملی ایرانیان بازی کرده و نسبت به سرنوشت آنها بی‌تفاوت باشد.