kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۶

سرکوب هفتاد و هشتمین راهپیمایی بازگشت در غزه 49 فلسطینی از جمله 22 کودک زخمی شدند

تیراندازی نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت فلسطینیان شرکت‌کننده در هفتاد و هشتمین راهپیمایی بازگشت غزه، 49 زخمی بر جای گذاشت که حدأقل 22 تن از آنها، کودک هستند.


  سرویس خارجی-

تظاهرات بازگشت در هفتاد و هشتمین جمعه متوالی، این بار با شعار «کودکان شهیدمان» در مرزهای غزه برگزار شد، که با مشارکت گسترده و پررنگ کودکان فلسطینی همراه بود. نظامیان رژیم صهیونیستی نیز طبق روال معمول خودشان، با شلیک پی‌در‌پی گلوله و گاز‌اشک‌آور، اقدام به سرکوب این تظاهرات مسالمت‌آمیز کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ، در تظاهرات جمعه دست کم ۴۹ فلسطینی زخمی شدند که ۲۲ نفر از زخمی شدگان کودک هستند.
از آغاز تظاهرات بازگشت در مارس (اسفند و فروردین) گذشته تاکنون ۳۲۷ فلسطینی به شهادت رسیده و بیش از ۳۲ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند که حال بیش از ۵۰۰ نفر از آنان وخیم است. به گزارش ایسنا، هیئت عالی ملی تظاهرات بازگشت و شکستن محاصره که مسئول سازماندهی این تظاهرات‌ است، بارها تأکید کرده که این تظاهرات تا تحقق تمامی اهدافش، از جمله شکستن محاصره غزه و تحقق حق بازگشت آوارگان فلسطینی، ادامه خواهد یافت.
خبرها از نوار غزه همچنین حاکی است که فلسطینیان ابتکار جدیدی را در سر دارند و قرار است آنها بوستانی را در شرق غزه(محل برگزاری تظاهرات‌ بازگشت) به اسم «بوستان بازگشت» ایجاد کنند. هیئت ملی تظاهرات اعلام کرده که افتتاح این بوستان، پیامی روشن به دشمن صهیونیستی، با این مضمون است که مردم فلسطین هرگز سرزمین خود را ترک نخواهند کرد و امید به بازگشت را همیشه در قلب خود زنده نگه می‌دارند.
رژیم صهیونیستی در حالی به طور روزانه کودکان فلسطینی و مردم این کشور را هدف گلوله‌های جنگی قرار می‌دهد و آنها را می‌کشد که نهادهای حقوق بشری مدعی غربی چشم خود را کاملا روی این جنایات روزانه بسته‌اند و دست صهیونیست‌ها را برای ارتکاب هرگونه جنایتی باز گذاشته‌اند.