kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۵
امام جمعه قم:

دشمن برای جدایی مردم عراق و ایران نقشه کشیده هر دو ملت هوشیار باشند

امام جمعه قم گفت: رهبر معظم انقلاب با وجود مشغله فراوان اما دو روز کاری را به دیدار با نخبگان اختصاص دادند و این اقدام حاوی پیام اهمیت و اولویت این قشر برای مسئولان و کارگزاران بود.




قم- خبرنگار کیهان:

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه قم که با حضور پرشکوه مردم انقلابی این شهر در مصلی قدس این شهر برگزار شد، افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدارهای صمیمانه احترام ویژه برای نخبگان کشورمان قائل شدند و از سوی دیگر دو موضوع مهم را بیان داشتند که اوج افتخار برای یک ملت و مسئولان بود، اول اینکه فرمودند ما می‌توانستیم بمب اتم بسازیم و دانش آن را در اختیار داریم اما صرفاً چون ساخت آن حرمت شرعی و عقلی داشت در مسیر ساخت آن حرکت نکردیم.
وی اظهار داشت: دومین موضوع بیان داشتن رتبه چهارم جهان در حوزه نانو بود که این نیز اقتدار علمی دانشمندان و نخبگان کشورمان را می‌رساند.
عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به ثمرات و عظمت راهپیمایی اربعین گفت: این روز و این راهپیمایی بین‌المللی شد و همین موضوع عصبانیت دشمنان منطقه‌ای و بین‌المللی را در پی داشته است لذا به هر اقدامی متوسل می‌شوند تا مانع آن در درجه اول و در درجه دوم سانسور این واقعه عظیم است.
آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه محبت و عشق حسینی(ع) موجب اتحاد و همبستگی دو ملت بزرگ عراق و ایران شده و این موضوع نیز خشم دشمنان اهل‌بیت علیهم‌السلام و نیز دشمنان فرامنطقه‌ای را در پی داشته است و برای جدایی، تفرقه و حتی تقابل این دو ملت نقشه‌ها کشیده‌اند؛ تصریح کرد: هر دو ملت و نیز مسئولان دو کشور باید با هوشیاری کامل مانع تحقق این خواب شوم شوند.
وی با اشاره به اعتراضات معیشتی اخیر مردم عراق گفت: دشمنان ملت عراق با نفوذ در این تجمعات تلاش کردند با شعارهای انحرافی از وضعیت پیش آمده سوء‌استفاده کنند که موفق نشدند با این حال مسئولان دولت عراق باید با همت و مساعدت بیشتر مشکلات مردم را حل کنند که دشمن موفق به سوء‌استفاده از آن مشکلات نشود.
خطیب جمعه قم از نخست وزیر عراق به‌خاطر برخی اقدامات قدردانی کرد و اظهار داشت: حمایت نخست وزیر عراق از محور مقاومت و نیز عدم همراهی با آمریکا علیه ایران و همچنین بازگشایی گذرگاه ابوکمال ناراحتی و اعتراض آمریکایی‌ها را موجب شد و آنها با کمک سفارت‌خانه خود در حال توطئه علیه دولت عراق هستند بنابراین مردم عراق باید مراقب این خدعه و مکرهای آمریکایی‌ها باشند.
وی در ادامه به مشکلات شدید مردم یمن ناشی از تجاوز چندساله عربستان و پشتیبانانش گفت: آل‌سعود با حمایت غرب و ارتجاع منطقه بیش از 90 هزار شهروند یمنی را به شهادت رسانده و زیرساخت‌های این کشور را نابود کرده‌اند ولی بعد از حادثه آرامکو ظاهراً از خواب بیدار شده‌اند امید است ظلم به مردم یمن پایان داده شود.
وی افزود: آنها عملیات آرامکو را به ایران نسبت دادند زیرا برایشان سخت بود اقتدار مردم یمن را به رسمیت بشناسند.