kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

کره شمالی آزمایش های اتمی خود را از سر می گیرد

کره شمالی با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اعضای اروپایی شورای امنیت، با لحنی تهدیدآمیز خبر از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی دوربرد خود را داده است.




وزارت خارجه کره شمالی ضمن انتقاد از آمریکا و کشورهای اروپایی اظهار داشته که اعضای اروپایی شورای امنیت پس از فشارهای مستمر آمریکا، آزمایش موشکی اخیر کره شمالی در شورای امنیت را محکوم کردند. کره شمالی در ادامه بیانیه خود تصریح کرده که نسبت به بیانیه شورای امنیت احساس نگرانی نمی‌کند و این دست از آزمایش‌ها را در صورت لزوم ادامه خواهد داد. هشدار جدید پیونگ یانگ در حالی صورت گرفته که شنبه هفته گذشته مذاکرات کاری میان آمریکا و کره شمالی در سوئد به شکست انجامید، کره شمالی علت شکست مذاکرات را عدم ارائه پیشنهاد جدید از سوی واشنگتن دانست. به گفته پیونگ یانگ، دیپلمات‌های آمریکایی «با دست خالی» به این مذاکرات آمده بودند.
کره شمالی در بیانیه خود همچنین تاکید کرده بیانیه اروپایی در محکومیت آزمایش موشکی اخیر برای پیونگ یانگ تحریک‌آمیز شمرده می شود و پیونگ یانگ «صبر مشخصی» دارد که نباید از آن عبور شود. وزارت خارجه کره شمالی نهایتا این را هم گفته که این کشور می‌تواند خصومت غرب را  «در همان سطح» پاسخ دهد.