kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۸۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۷

انصارالله: بن سلمان کور خوانده برای صلح، جایزه‌ای به او نخواهیم داد

انصارالله یمن اعلام کرده اگر «بن سلمان» برای پذیرش طرح صلح منتظر دریافت جایزه (امتیاز) است، کور خوانده و جایزه‌ای در کار نیست و چنانچه به تجاوز پایان ندهد، این بار وارد خاک عربستان خواهند شد.


سرویس خارجی-

انصارالله یمن پس از حمله موثر به آرامکوی عربستان از موضعی کاملا برتر، طرح صلح فراگیر را به آل‌سعود پیشنهاد کرده است. برخی خبرگزاری‌ها از چراغ سبز عربستان به این طرح خبر داده و آن را تنها راه‌حل برای نجات آل‌سعود از باتلاق یمن دانسته‌اند. با این وجود انصارالله یمن اعلام کرده ریاض هنوز اقدام عملی مناسبی در این مورد انجام نداده و به دنبال گرفتن برخی امتیازها است. منبعی نزدیک به انصارالله در این باره گفته، عربستان با توجه به فضای ناشی از توافقنامه سوئد و آتش‌بس الحدیده در پی قتل جمال خاشقجی و نیز بعد از دو حمله به تاسیسات آرامکو و عملیات نجران به دنبال خرید زمان است.
به گزارش روزنامه لبنانی «الاخبار»، این منبع همچنین اعلام کرده که آتش‌بس در نظر انصارالله «کالایی برای بازاریابی» نیست و انصارالله تاکید می‌کند، سعودی‌ها یا حملات را متوقف کرده و برای برداشتن محاصره گامی بردارند یا «ناگزیر خواهیم شد خود گام‌هایی برای ملزم کردن طرف مقابل جهت حرکت در مسیر راه‌حل فراگیر برداریم». ایسنا هم در این باره به نقل از همین منبع مطلع به تماس‌ها در امور یمن نوشته، طرف سعودی صحبت‌های زیادی درباره آتش‌بس و قبول طرح صلح شورای عالی سیاسی یمن مطرح می‌کند در واقع حرف زیاد زده می‌شود اما از عمل خبری نیست.
طبق گزارش الاخبار، در حالی که هم‌پیمانان عربستان می‌گویند،‌ بن‌سلمان نیاز به پاداش و جایزه دارد و لو ظاهری تا اجازه توقف جنگ را بدهد اما انصارالله کاملا اعطای هرگونه پاداش به بن‌سلمان را به دلیل جرایمش رد می‌کند و حتی هشدار می‌دهد که او در حال از دست دادن فرصت است و خیلی زود با مشکلات بزرگتر روبه‌رو می‌شود. در پایان این گزارش به نقل از این منبع می‌خوانیم: «درگیری‌ها این بار به داخل عربستان کشیده خواهند شد و در آن زمان دیگر تلاش‌های میانجی‌گرانه فایده‌ای نخواهد داشت و او در برابر آزمایش نهایی درباره حمایت واشنگتن و کشورهای غربی دیگر از خودش قرار دارد».