kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۵۸۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۴

پلیس فرانسه در اعتراض به شرایط کاری به معترضان پیوست

هزاران تن از نیروهای پلیس فرانسه در اعتراض به شرایط «بد کاری» در خیابان‌های پاریس تظاهرات کردند. چندی پیش خبرهایی از افزایش میزان خودکشی در میان پلیس این کشور منتشر شده بود.


سرویس خارجی-


در حالی که اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه همچنان ادامه دارد و آنها شنبه‌های هر هفته به خیابان ریخته و در اعتراض به وضعیت بد معیشتی، بیکاری و بحران اقتصادی تظاهرات می‌کنند، این بار نیروهای پلیس این کشور نیز به خیابان‌ها آمده و در اعتراض به موج روزافزون خودکشی‌ها بین نیروهای پلیس، کمبود امکانات، شرایط بد بازنشستگی و کاری تظاهرات کردند. بر اساس گزارش روزنامه «لیبراسیون»، بیش از 27 هزار نیروی پلیس فرانسه در راهپیمایی موسوم به « خشم» در پاریس شرکت کرده‌اند. ایسنا در همین رابطه به نقل از این روزنامه فرانسوی نوشته، راهپیمایی به دنبال درخواست همبستگی درون سندیکایی پلیس انجام شد. تقریبا تمام سندیکاها و سازمان‌های پلیس فرانسه درخواست این راهپیمایی را داشتند.از ابتدای سال جاری میلادی ۵۲ پلیس در فرانسه به زندگی خود پایان داده‌اند. از سال ۲۰۰۱، این اولین بار است که اتحادیه درون سندیکایی پلیس در اعتراض به شرایط بد کار و خودکشی‌ها اعلام راهپیمایی می‌کند. در راس این تجمع، ۵۲ نفر از معترضین به نشانه یادبود از ۵۲ همکار خود که خودکشی کرده‌اند، نقاب سفید به صورت گذاشتند. پلیس فرانسه در تظاهرات جلیقه زردها به شدت معترضان را سرکوب می‌کرد و همین امر باعث خشم فرانسوی‌ها از آنها نیز شده است.
حمله پلیس به پلیس!
همزمان خبر رسیده که رسانه‌های فرانسوی روز پنج شنبه گزارش دادند فردی با سلاح سرد به اداره مرکزی پلیس پاریس حمله کرده و تعداد زیادی از مأموران حاضر در ساختمان را مضروب کرده است. به نوشته روزنامه «پاریزین»، در این حمله دستکم ۴ پلیس کشته و تعدادی هم زخمی شده‌اند. مهاجم هم بر اثر تیراندازی پلیس جان خود را از دست داده است. در این حادثه ۵ نفر هم زخمی شده‌اند.«لویس تراورز» سخنگوی اتحادیه پلیس فرانسه کشته شدن افسران پلیس در این حادثه را تأیید کرده و گفته مهاجم از کارکنان با سابقه اداره پلیس بوده است. در پی وقوع این حمله، وضعیت پایتخت فرانسه امنیتی شد و برخی از مراکز نزدیک به محل حادثه از جمله یک ایستگاه مترو، تعطیل شدند. همچنین پلیس خیابان‌های منتهی به محل حادثه را مسدود کرده و از شهروندان خواست از نزدیک شدن به این منطقه خودداری کنند. به نوشته رسانه‌های فرانسوی، مهاجم وارد مقر مرکزی پلیس شده و به صورت کور به افسران حمله کرده است. هنوز انگیزه مهاجم مشخص نشده است. «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به همراه «ادوارد فیلیپ» نخست‌وزیر فرانسه در محل حادثه حضور پیدا کردند.