kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
پسر سید حسن نصرالله:

حزب‌الله در حمایت از ایران مقابل آمریکا دریغ نخواهد کرد

فرزند دبیرکل حزب‌الله لبنان ضمن محکوم کردن محاصره اقتصادی ایران توسط آمریکا، تصریح کرد، جنبش مقاومت لبنان در حمایت از ایران مقابل حملات احتمالی آمریکا، دریغ نخواهد کرد.




«سیدمحمدجواد نصرالله» فرزند «سیدحسن نصرالله»‌، در پاسخ به این سؤال خبرگزاری قدس که در صورت بروز جنگ میان ایران و آمریکا، حزب‌الله وارد عمل می‌شود، یا نه؟ اظهار داشت: تصمیم‌گیرندگان درباره عملیات نظامی،‌اشخاص دیگری هستند، ولی حزب‌الله به عنوان بخشی از محور مقاومت، در حمایت از ایران دریغ نمی‌کند و ما تحریم‌های یک ‌جانبه و محاصره اقتصادی ظالمانه علیه ایران را محکوم می‌کنیم.
فرزند سید حسن نصرالله در‌باره پیامدهای فشار آمریکا بر حزب‌الله هم گفت: آمریکا همان کشوری است که سیلی از بمب و سلاح را روانه اسرائیل و عربستان کرده است تا آنها این بمب‌ها را بر سر کودکان یمنی و مردم بی‌گناه فلسطین بریزند. در لبنان نیز ما کم شهید و زخمی نداده‌ایم و حملات به روستاها و شهرهای جنوبی لبنان با حمایت (واشنگتن) و سلاح‌های آمریکایی صورت گرفته است که البته، دلاورمردان حزب‌الله و ارتش(لبنان) مقابل آن ایستادند. پیروزی‌هایی(که تحقق یافته) و امنیت و نیروی بازدارندگی که امروز در لبنان وجود دارد، چیزی جز ثمره جانفشانی‌های دلاورمردان این مرز و بوم نیست، حال آمریکا و مزدوران عربی‌ و غربی‌اش هر اقدامی که می‌خواهند انجام دهند. سید محمد جواد نصرالله تصریح کرد: حزب‌الله لبنان در «فهرست سیاه» آمریکای رذل و در «فهرست سفید» مقاومت منطقه قرار دارد و ما از این عنوان‌های ساخته شده در اذهان متوهم آمریکایی‌ها نمی‌هراسیم. فشار بر حزب‌الله از طرف هر دولت زورگو و خشونت‌طلبی که باشد، تأثیرگذار نیست. اسرائیل و آمریکا در جایگاهی نیستند که بخواهند قدرت حزب‌الله را تحت‌الشعاع اقدامات خود قرار دهند. مشاهده کردید که به تازگی نخست‌وزیر و رئیس‌جمهور لبنان در اظهارات خود، از اقدامات حزب‌الله به ویژه در پاسخ قاطع به تجاوزات اسرائیل به خاک این کشور، حمایت کرده‌اند. قانون و حفظ حاکمیت ملی لبنان خط قرمز ماست و از آن دست نخواهیم کشید.
از سید محمد جواد سؤال شد که می‌گویند پدرش با توجه به ملاحظات امنیتی، در اتاقی تنگ و کوچک و در یک زیرزمین زندگی می‌کند، آیا این‌ قضیه واقعیت دارد؟ فرزند نصرالله پاسخ داد: این شایعه‌ مربوط به چند سال پیش است و ابتدا رسانه‌های صهیونیستی و سپس رسانه‌های غربی آن را به راه انداخته بودند... آنها حتی گفته بودند که سیدحسن نصرالله منع تردد دارد، شب‌ها به طور مخفیانه در نقاط خاصی حضور می‌یابد...در حالی که این‌گونه نیست. پدر دلاور ما به طور عادی و در خانه‌ای که تمهیدات امنیتی برای آن لحاظ شده است، زندگی می‌کند و با حفظ جوانب امنیتی، در مراسم‌ مختلف، به ویژه در ایام ملی، با دوستان جمع می‌شود و دیدارهایی نیز با افراد مختلف خصوصا شخصیت‌های لبنانی انجام می‌دهد. تنها وجه تمایز زندگی سیدحسن نصرالله با دیگر شخصیت‌های سیاسی لبنان، به مسائل حفاظتی و امنیتی مربوط می‌شود و همین امر، ارتباطات وی با مقامات و افراد دیگر را مشکل می‌کند.
سید محمد جواد افزود: میان شخصیت‌های برجسته دولتی لبنان با دبیرکل حزب‌الله ارتباط برقرار بوده و در مورد ائتلاف‌ها و کلاً سیاست داخلی لبنان، با وی به طور مستقیم و غیر مستقیم ، مداوما رایزنی‌ می‌شود.
وی درباره نحوه ارتباط سیدحسن نصرالله با رسانه‌ها نیز توضیح داد: پدرم اخبار تحولات منطقه را از کانال‌های رسمی دنبال می‌کند و(البته) توجه چندانی به هیاهوی رسانه‌ای ندارد. به عنوان نمونه، اوایل سال جاری (میلادی) که پس از سه ماه دوری از سخنرانی و موضع‌گیری‌های خاص، شایعه مرگ ایشان مطرح شده بود، سیدحسن آن را مضحک دانست و به آن توجه چندانی نکرد، تا اینکه برخی مصلحت‌‌ها باعث شد که وی ترجیح دهد به طور غیرمستقیم و به وسیله مصاحبه با یک شبکه عرب‌زبان(المیادین)، به شایعات پایان دهد و بدین ترتیب بود که فضاسازی مسموم رسانه‌های صهیونیستی-غربی شکست خورد.