kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۳۹۱
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۹
شاهزاده معارض سعودی:

رسیدن بی‌دردسر به تخت پادشاهی، هدف بن سلمان از حذف گارد حفاظتی پدرش بود

یک شاهزاده معارض سعودی با‌اشاره به قتل محافظ ملک سلمان گفته بن سلمان با حذف گارد سلطنتی، قصد دارد خود را به زودی پادشاه اعلام کند. او می‌خواهد تیمی از «بلک واتر» را برای حفاظت از خود استخدام کند.

قتل محافظ اصلی ملک سلمان شاه سعودی همچنان با ابهامات زیادی مواجه است. روز به روز افراد بیشتری به این نتیجه می‌رسند که قتل این محافظ به دستور بن سلمان ولیعهد صورت گرفته است. در این ارتباط، «خالد بن فرحان آل‌سعود» شاهزاده معارض سعودی فاش کرده که «به زودی زود شاهد این خواهیم بود که بن سلمان خیانت‌کار خود را شاه معرفی کند». شاهزاده معارض سعودی مقیم آلمان با‌اشاره به مرگ «فیصل الشعیبی» محافظ گارد ملک سلمان در سال ۲۰۱۵ در مغرب و قتل اخیر محافظ دیگر وی به نام «عبدالعزیز الفغم» گفته که بن سلمان با حذف گارد حفاظتی پدرش، خیلی زود خود را به عنوان شاه عربستان معرفی می‌کند.
«بن فرحان» در ادامه فاش کرده که این طرح بن سلمان با همکاری و هماهنگی دستگاه اطلاعاتی آمریکا (سیا) اجرایی می‌شود: «طرحی که اجرا خواهد شد شامل تغییر گارد شخصی ملک سلمان و جایگزین کردن مزدوران بلک واتر است تا زمینه برای اعلام محمد بن سلمان به عنوان شاه سعودی فراهم شود».
کشته شدن محافظ شخصی شاه سعودی که ریاض مدعی است به دست دوستش ممدوح صورت گرفته، مورد تشکیک بسیاری از کاربران فضای مجازی و معارضان عربستانی نیز قرار گرفته است؛ به خصوص اینکه نیروهای امنیتی قاتل را در محل ارتکاب جرم به ضرب گلوله کشته‌اند. مسئله وقتی مشکوک‌تر می‌شود که می‌شنویم سخنگوی پلیس سعودی گفته مأموران ناچار شدند ممدوح را به قتل برسانند تا از تلفات بیشتر جلوگیری کنند! اما برخی کاربران نوشته‌اند که شاید کشته شدن سریع قاتل برای سر پوش گذاشتن بر روی برخی حقایق صورت گرفته است. در همین ارتباط، «سعد الفقیه» معارض مشهور سعودی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الخلیج اونلاین» گفت بن سلمان در قتل عبدالعزیز الفغم محافظ شخصی شاه سعودی نقش داشته و دستور قتل وی را شخصا داده است به خصوص اینکه الغفم در داخل کاخ ولیعهد سعودی کشته شده است.