kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۲۷۱
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲
در اعتراض به تلاش‌ها برای استیضاح

ترامپ افسار پاره کرد دموکرات‌ها جنایتکار، دروغگو و جاسوس‌اند

رئیس‌جمهور آمریکا که به طرز بی‌سابقه‌ای در خطر استیضاح شدن از سوی دموکرات‌ها قرار دارد در واکنشی عصبی، آنها را به جاسوسی، دروغگویی، خیانت و بی‌ثبات کردن آمریکا متهم کرد.

تنش‌ها بین ترامپ و دموکرات‌ها بر سر جنجال «اوکراین گیت» ادامه دارد و هر روز ابعاد تازه‌ای به خود می‌گیرد. ظاهرا دموکرات‌ها تصمیم قطعی خود را گرفته‌اند تا ترامپ را به هر قیمتی که شده استیضاح کنند. این «مفهوم»را نانسی پلوسی رئیس‌مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا وقتی که گفت، «استیضاح ترامپ ارزش از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان را دارد»، منتقل کرد.
 نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد این جنجال‌ها تاثیر خود را بر افکار عمومی مردم آمریکا گذاشته و اکثریت مردم از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند و همین مسئله ترامپ را بیشتر عصبانی کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا اما روز یکشنبه و در واکنش به جنجال‌ها پیرامون افشای مکالمه تلفنی‌اش با «ولودیمیر زلنکسی» رئیس‌جمهور اوکراین به شدت به دموکرات‌ها حمله کرد و آنها را به جاسوسی متهم کرد. ترامپ در چند رشته توئیت خواستار دیدار با افشاگر این مکالمه شد و نوشت: «مثل هر آمریکایی، من هم مجاز به دیدار با شخص اتهام‌زننده به خود هستم، مخصوصا که به او افشاگر هم می‌گویند، کسی که یک مکالمه خوب با یک رهبر خارجی را به صورت کاملا نادرست و به شیوه‌ای فریبکارانه ارائه کرده است». وی در ادامه با متهم کردن «آدام شیف» نماینده دموکرات که در حال پیش بردن این پرونده در مجلس نمایندگان است افزود: «شیف حرفهایی از خودش درآورده و نوشته است و می‌گوید که اینها را رئیس‌جمهور آمریکا گفته است، من تقاضا دارم که آدام شیف به خاطر فریب و خیانت در بالاترین سطح مورد مواخذه قرار بگیرد... علاوه‌بر آن، من نه تنها می‌خواهم با متهم خود که اطلاعات دست دوم و دست سوم داده است دیدار کنم بلکه با شخصی که این اطلاعات را به صورت غیرقانونی در اختیار این افشاگر قرار داده است و کاملا نادرست هستند نیز دیدار کنم. آیا این جاسوسی از رئیس‌جمهور آمریکا نیست؟ عواقب بزرگی خواهد داشت».  به گزارش فارس ترامپ در ادامه توئیت‌های بلند بالای خود نوشت: «این دموکرات‌ها که هیچ کاری انجام نمی‌دهند، در حال وارد آوردن آسیب بزرگ به کشورمان هستند. جوری دروغ می‌گویند و خیانت می‌کنند و در حال بی‌ثبات کردن کشور هستند که در تاریخ ایالات متحده سابقه نداشته است و این درحالی است که انتخابات 2020 نیز در پیش است. دموکرات‌ها و رسانه‌های جعلی خطرناک و بد هستند».
او همچنین خطاب به پلوسی نوشت: «نانسی پلوسی و دموکرات‌ها نمی‌توانند بازی استیضاح را ببرند آنها می‌دانستند که نمی‌توانند در ۲۰۱۶ برنده باشند و حالا هم می‌دانند که در ۲۰۲۰ پیروز نخواهند بود و استیضاح تنها ابزاری است که در اختیار دارند، دموکرات‌ها از اینکه کشور را نابود کنند ابایی ندارند. مسیحیان انجیلی هرگز در مورد هیچ مسئله‌ای به اندازه برکناری غیرقانونی رئیس‌جمهوری از قدرت خشمگین نبوده‌اند».
درخواست برای افشای مکالمات
از سوی دیگر به موازات تشدید تنش‌ها در آمریکا راجع به پرونده جنجالی «اوکراین گِیت»، یک عضو ارشد کنگره نیز خواستار ارائه متن مکالمات دونالد ترامپ با رهبران خارجی به قانونگذاران آمریکایی شده است.«آدام شیف» رئیس‌دموکرات کمیته امور اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه «ان‌بی‌سی» گفته: «در اینجا یک نیاز مبرم به این موضوع وجود دارد که از امنیت ملی ایالات متحده حفاظت شود و باید دید که آیا رئیس‌جمهور (ترامپ) در گفت‌و‌گوهایش با دیگر رهبران جهان و به ویژه با پوتین هم به روشی که فکر می‌کرده به نفع کارزار انتخاباتی او باشد، امنیت ما را تضعیف کرده است... اگر (متن) این مکالمات با پوتین یا دیگر رهبران جهان در همان فایل‌ الکترونیکی که برای اقدامات محرمانه است، توقیف شده باشد، اگر تلاشی برای مخفی‌کردن‌شان و لاپوشانی صورت پذیرد، بله، ما مصمم هستیم که در این باره تحقیق کنیم». اظهارات این عضو کنگره آمریکا در حالی مطرح شده که پیشتر در خبرها آمده بود که کاخ سفید دسترسی به محتوای مکالمات ترامپ با رئیس‌جمهور روسیه و ولی‌عهد سعودی را محدود کرده است.