kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۲۶۷
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
پس از 25 سال فاش شد

طرح شیطانی رژیم صهیونیستی برای کوچاندن فلسطینی‌ها از فلسطین

یک نهاد حقوق بشری وابسته به نهادهای صهیونیستی در فلسطین‌اشغالی فاش کرد، از ۲۵ سال گذشته تاکنون طرحی را نهادهای اسرائیلی برای کوچاندن ده‌ها هزار فلسطینی از خاک فلسطین به اجرا درآورده‌اند.

مرکز داده‌ها درباره حقوق بشر در سرزمین‌های‌اشغالی موسوم به «بتسلیم»، طرح رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ده‌ها هزار فلسطینی از الخلیل ، شهرک‌ها و روستاهای دیگر فلسطین را بر ملا کرد.
به گزارش ایسنا، مرکز «بتسلیم» دراین گزارش اعلام کرد که طرح مذکور از ۲۵ سال پیش تا کنون در حال اجرا است و هدف این طرح، علاوه‌بر کوچاندن فلسطینی‌ها از مناطق فلسطین ، مصادره اراضی فلسطینی‌ها و انتقال این اراضی به شهرک نشینان صهیونیست نیزهست.
در این گزارش آمده است، شهرک نشینان اسرائیل قصد مصادره، یهودی‌سازی و تبدیل این اراضی به کانون‌های شهرک‌سازی را دارند و تمامی دولت‌های اسرائیلی، شامل سیاستمداران اردوگاه‌های چپ و میانه و ارتش، اطلاعات و دستگاه قضایی اسرائیل در این طرح و اجرای آن تاکنون مشارکت داشته‌اند. بتسلیم این سیاست تل‌آویو را مبتنی بر سیستم آپارتاید(جدایی نژادی) دانست و اعلام کرد که این طرح با قتل عام مسجد الخلیل در روز عید فطر سال ۱۹۹۴ میلادی،عملا آغاز شده است.
مرکز حقوق بشری اسرائیل در اراضی‌اشغالی همچنین گزارش داد: هنوز فلسطینی‌هایی وجود دارند که از این نظام آپارتاید وحشیانه جان سالم به در می‌برند، اما تعداد آنها به تدریج درحال کاهش است... تمامی فلسطینیانی که در مناطق تحت کنترل اسرائیل در الخلیل باقی مانده‌اند، می‌گویند که اگر شرایط مهیا بود، از سال‌ها پیش از این شهر ارواحی که اسرائیل آنها را در آن زندانی کرده، کوچ می‌کرده‌اند. نیروهای امنیتی زندگی آنها را اداره می‌کنند و تمامی اقدامات روزانه آنها، از قدم زدن برای رفتن به سر کار یا مدرسه گرفته تا دیدار با خویشاوندان، مناسبات خانوادگی و حتی خرید پس از صف انتظار، تحت نظارت نظامیان اسرائیلی صورت می‌گیرد و در پاسگاه‌های اسرائیل نیز به آنها انجام اهانت می‌شود.
تظاهرات همبستگی با اسیر فلسطینی
ده‌ها فلسطینی با برگزاری تظاهرات در شهر رام الله، همبستگی خود را با «سامر العرابید» اسیر فلسطینی، اعلام کردند.
به گزارش شبکه الجزیره، این اسیر فلسطینی که به علت تحمل شکنجه شدید در یکی از زندان‌های اسرائیل، در شرایط وخیمی به سر می‌برد، به یکی از بیمارستان‌های این رژیم منتقل شده است. شرکت کنندگان در تظاهرات رام الله با در دست داشتن پلاکارد‌هایی، خواستار آزادی العرابید شدند.
العرابید چهارشنبه گذشته به اتهام هدایت یک گروه فلسطینی، که مسئول قتل یک شهرک نشین اسرائیلی معرفی شده ، بازداشت شده است.مرکز حمایت از اسرا در فلسطین هم خواستار آزادی فوری العربید شد.
مرکز «ضمیر» یکی از نهاد‌های حمایت از اسرا در فلسطین، از مقامات رژیم صهیونیستی خواست به سرعت العربید که در بازجویی‌ها، به شدت شکنجه شده است، را آزاد کنند.