kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۶

جزئیات عملیات نجران منتشر شد/ 2000 اسیر و 500 کشته و زخمی

سخنگوی نیروهای مسلح یمن جزئیاتی از عملیات بزرگ «نصر من الله» را منتشر و اعلام کرده در این عملیات بیش از 500 مزدور سعودی کشته و زخمی و 2 هزار تن نیز به اسارت درآمده‌اند و این سوای از تجهیزات و مهماتی است که به غنیمت گرفته شده و به اعتقاد برخی، برای یکسال جنگ کافی است!



«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح دیروز جزئیات عملیات نصر من الله در نجران عربستان را تشریح کرد.  بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع گفت، ارتش یمن عملیات مذکور را از ۲۴ مرداد در محورهای مختلف جبهه نجران آغاز کرد. این عملیات با رصد دقیق و اطلاعاتی چند ماهه انجام شد و یگان‌های مختلف نیروهای مسلح یمن در آن شرکت داشته‌اند: «عملیات‌های موشکی که در مرحله اول عملیات نصرالله من الله انجام شده، ۹مورد بوده که در آن مقرها، پایگاه‌های نظامی و فرودگاه‌های دشمن هدف قرار گرفتند... یگان پهپادی ارتش یمن بیش‌از ۲۰ عملیات انجام داده که هدف یکی از آنها مرکز نظامی حساسی در ریاض بوده است... پدافند هوایی بالگردهای آپاچی و جنگنده‌های ائتلاف سعودی را ناچار به ترک منطقه عملیات نصر من الله کرد...در مرحله اولیه عملیات مذکور ۳۵۰ کیلومتر مربع در طول و عرض منطقه عملیات آزاد شد که در داخل آن مقرها و پایگاه‌های نظامی قرار داشت.اطلاعات اولیه ما نشان می‌دهد خسارت‌های انسانی دشمن بیش از ۵۰۰ کشته و زخمی است. سریع این را هم اضافه کرد که، در این عملیات سه تیپ از نیروهای ائتلاف سعودی نابود و تجهیزات آنها به غنیمت گرفته شد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود، بیش از ۲۰۰ تن از کشته‌شده‌های نیروهای دشمن کسانی هستند که در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف سعودی هنگام فرار یا تسلیم جان خود را از دست داده‌اند! این عملیات منجر به اسارت بیش از 2 هزار نفر از نیروهای دشمن شد که با کمال تأسف در بین آنها کودکان نیز حضور دارند. دشمن کودکان یمنی را در تجاوز خود در جبهه‌های جیزان، عسیر و نجران به کار می‌گیرد. بیشتر اسرا پس از آنکه محاصره شدند و مورد حمله جنگنده‌ها قرار گرفتند خود را داوطلبانه تسلیم نیروهای ما کردند.»
سریع سپس گفت:«عملیات نصر من الله چندین مرحله دارد و مرحله اول آن تحت عنوان عملیات «شهید ابو عبدالله حیدر» با موفقیت و طی ۷۲ ساعت انجام شد. در این ۷۲ساعت جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۳۰۰ حمله هوایی انجام دادند که ۱۰۰ عدد آنها در ۴۸ ساعت انجام شد».
عملیات‌های بعدی در راه است
 پس از این عملیات موفق، محمد البخیتی، عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله اعلام کرد، در صورتی که پاسخی به طرح صلح ما داده نشود، موشک‌های ما به عمق خاک عربستان خواهد رسید. «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن در صنعا هم به امارات هشدار داد و گفت شماری از تأسیسات مهم امارات در «بانک اهداف» نیرو‌های یمنی قرار دارند.