kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۵۳
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸

عملیات بازداشت شبانه مقامات و دانشجویان فلسطینی در کرانه باختری و قدس

نظامیان رژیم صهیونیستی علاوه‌بر دستگیری دانشجویان فلسطینی، وزیر امور قدس در دولت تشکیلات خودگردان را نیز بازداشت کردند.



اخیراً تحرک‌های جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت مسجدالاقصی آغاز شده است؛ یورش شهرک‌نشینان یهودی به مسجدالاقصی به امری روزمره تبدیل شده و اسرائیل سعی دارد بدین‌ترتیب، زمینه را برای تسلط کامل بر این مسجد و اجرای طرح تقسیم زمانی و مکانی آن، فراهم کند. آنچه باعث شده است رژیم صهیونیستی در انجام این گونه اقدامات جسورتر شود، پشتیبانی همه‌جانبه آمریکا از تل‌آویو در سال‌های اخیر و حرکت برخی از کشورهای عربی در جهت عادی‌سازی روابط با این رژیم است. بازداشت وزیر قدس نیز در همین چارچوب صورت گرفته است.
به گزارش فارس، نظامیان رژیم صهیونیستی صبح دیروز«فادی الهدمی» وزیر امور قدس در دولت تشکیلات خودگردان، را به همراه شش نفر دیگر دستگیر کردند. بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، در پی یورش نظامیان صهیونیستی به شهر «عزون» در شرق «قلقیلیه» کرانه باختری، درگیری‌های شدیدی میان آنها و فلسطینی‌ها رخ داد و صهیونیست‌ها از گاز‌اشک‌آور استفاده کردند. همچنین، گشتی‌های صهیونیستی به شهرهای نابلس، «کفرقلیل»، «رأس العین»، «شارع عمان» و «روجیت» هم یورش برده و علیه فلسطینی‌ها از بمب صوتی استفاده کردند.
دفتر رسانه‌ای جنبش فتح اعلام کرد، نظامیان صهیونیستی به منزل «عدنان غیث» استاندار قدس در شهر «سلوان» هم یورش بردند. جنبش فتح این اقدام را در راستای سلسله اقدامات برای یهودی‌سازی قدس و تسلط کامل رژیم صهیونیستی بر این شهر عنوان کرد. رژیم صهیونیستی همچنین بیش از ۵۰ فلسطینی را در قدس و کرانه باختری بازداشت کرد و مدعی شد آنها با اقدامات مقاومتی در ارتباط بوده‌اند. علاوه‌بر این، نظامیان رژیم صهیونیستی دیروز به رام‌الله حمله‌ور شدند و چند دانشجو را بازداشت کردند.