kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۵۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
انصارالله خطاب به عادل الجبیر

چاره‌ای جز فرار به سمت ارباب آمریکایی‌ات نخواهی داشت

سخنگوی جنبش انصارالله یمن در واکنش به شکست‌های آل‌سعود در یمن به طعنه اعلام کرد، «وقتی که تخت پادشاهی عادل الجبیر در برخورد با صخره سخت یمن بشکند»، برای وی چاره‌ای جز فرار به سمت اربابان آمریکایی‌اش باقی نمی‌ماند.




جنگ یمن را بسیاری از کارشناسان نتیجه تحریکات «عادل الجبیر» وزیر خارجه سابق و وزیر مشاور کنونی عربستان می‌دانند. اکنون با شکست‌های متعددی که عربستان در میدان جنگ یمن متحمل شده، سرنوشت عادل الجبیر نیز قطعا پایان خوشی نخواهد داشت. در همین ارتباط، سخنگوی جنبش انصارالله سه‌شنبه شب در صفحه توییتر خود نوشت: «وقتی که تخت پادشاهی عادل الجبیر در برخورد با صخره سخت یمن شکست، وزیر شاهکار سعودی دیگر چاره‌ای به جزء فرار به سمت اربابان خود نخواهد داشت». وی تاکید کرد که «الجبیر دروغگو را آمریکا بر سر کار آورده است تا از پایتخت این کشور یعنی واشنگتن، جنگ علیه یمن را اعلام کند. وی جنگ را مغرورانه اعلام کرده بود، گویا به سرعت (در عرض چند روز) پیروز این جنگ خواهد شد».
عربستان که جنگ خود علیه یمن را از سال 2015 آغاز کرده است و همچنان ادامه دارد، گمان می‌کرد یمن با دست خالی نمی‌تواند در برابر سعودی‌ها مقابله کند، لذا علیه این کشور فقیر عربی اعلام جنگ کرده بود، اما اکنون یمن پس از گذشت 54 ماه از آغاز جنگ، نه تنها تسلیم نشده است، بلکه دست برتر را در جنگ دارد و قادر است تاسیسات حیاتی و مهم کشورهای متجاوز را هدف قرار داد که حمله پهپادی یمن به آرامکو نمونه شاخص عملیات یمنی‌ها است.
از سوی دیگر، دیروز سازمان ملل اعلام کرد که در حملات هوایی به یمن طی دو روز گذشته ۲۲ غیرنظامی کشته شده‌اند. به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، لیز گراندی، هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد:« روز دوشنبه در حمله به مساجد منطقه السواد در استان عمران هفت غیرنظامی از یک خانواده کشته شدند. سه‌شنبه نیز در حملات هوایی به منزلی در منطقه الفاخر استان الضالع ۱۵ غیرنظامی کشته و همین تعداد نیز زخمی شدند.» گراندی گفت:
«ما به خانواده‌های کشته‌شدگان تسلیت می‌گوییم. زمانی که این فجایع در اثنای برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل یعنی زمانی که رهبران جهان برای تقویت صلح و امنیت گردهم می‌آیند رخ می‌دهد این بسیار نگران‌کننده است.» وی گفت، براساس آمار، طی سال ۲۰۱۹ بیش از ۷۰۰ غیرنظامی کشته و حدود ۱۶۰۰ تن زخمی شده‌اند. اکنون زمانی است که باید همگان برای پایان این جنگ هولناک دنبال راه‌حل باشند.
دور جدید حملات گسترده آل‌سعود به یمن در حالی صورت می‌گیرد که گویا عربستان از حمله به آرامکو درس عبرت نگرفته و این بار باید منتظر باشد تاسیسات حیاتی‌تر و چه بسا کاخ‌های آل‌سعود هدف حملات تلافی جویانه انقلابیون یمن قرار بگیرد.