kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۴۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
300 نفر از طرفین زخمی شدند

درگیری خونین در اندونزی بین پلیس و دانشجویان خشمگین

تصویب برخی قوانین جدید در اندونزی، دانشجویان این کشور را خشمگین و به خیابان‌ها کشانده است. با وقوع درگیری‌های خونین بین پلیس و معترضان 300 نفر از طرفین مجروح و 94 نفر هم راهی زندان شده‌اند.



سرویس خارجی-

پس از درگیری‌های شدید سه‌شنبه میان پلیس و معترضان در سراسر اندونزی به ویژه پایتخت، بیش از 300 دانشجو و پلیس روانه بیمارستان‌های «جاکارتا»، پایتخت اندونزی، شدند. «گاتوت ادی پرامونو» رئیس‌پلیس «جاکارتا» طی یک کنفرانس خبری گفته حدود 265 دانشجو و 39 افسر پلیس در چندین بیمارستان در مرکز شهر تحت درمان هستند. او این را هم اضافه کرده که، پلیس 94 نفر را که در اقدامات خشونت‌آمیز شرکت کرده بودند، دستگیر کرده است: «ما همچنان در مورد اینکه آیا آنها دانشجو هستند یا دیگر اعضای جامعه با گرایش‌های مختلف، تحقیقاتی را انجام می‌دهیم».
مسئولان بیمارستان «پرتامینا»، آن‌طور که فارس گزارش داده، گفته‌اند جراحات 90 دانشجو شامل شکستگی استخوان‌، زخم‌هایی در سر و مشکلات تنفسی ناشی از گاز‌اشک‌آور است. همچنین شماری از دانشجویان به دلیل خونریزی مغزی و شکستگی استخوان‌ به بیمارستان دیگری در «جاکارتا» منتقل و تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اند.
روزنامه «واشنگتن پست» چاپ آمریکا علت اعتراضات روز سه‌شنبه اندونزی را «تصویب قانون جدید»ی در این کشور خوانده که معترضان معتقدند این قوانین موجب تضعیف ساز کار مبارزه فساد در این کشور می‌شود. دانشجویان به قانونی معترض هستند که هفته گذشته مجلس این کشور تصویب کرد. معترضین می‌گویند به موجب آن از اقتدار کمیسیون مبارزه با فساد در این کشور کاسته می‌شود.
گفتنی است اندونزی یکی از قدرتمندترین اقتصادها در میان کشورهای آسیایی و بزرگترین اقتصاد در جنوب شرق این قاره است، اما تاکنون در مبارزه با فساد چندان قدرتمند عمل نکرده است. بیش از 86 درصد جمعیت این کشور 265 میلیون نفری، مسلمان
هستند.