kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۸۰۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۹

آل سعود از حمله آرامکو درس نگرفت بمباران گسترده مردم یمن را از سر گرفت

آل‌سعود که اخیرا به دنبال حمله بزرگ انصارالله به آرامکو در شوک و هراسی راهبردی فرو رفته بود، با وجود فرصتی که این جنبش با توقف حملات داد تا از یمن عقب‌نشینی کند، گویا از این سیلی درس نگرفته و طی یک بازه زمانی 12 ساعته 42 بار مردم بی‌گناه یمن را بمباران کرده است.


سرویس خارجی-

انصارالله یمن شنبه 23 شهریور با حمله به آرامکو کمر اقتصاد سعودی را شکست و بازار انرژی در سراسر جهان را ملتهب کرد. انصارالله پس از این ضرب شست به عربستان یک فرصت هم داد تا حملات به یمن را متوقف و از کشورش عقب‌نشینی کند، در عین حال به آل‌سعود هشدار داد در صورت تکرار این جنایات ضربات دردناک‌تری را وارد خواهد کرد و خط قرمزی را هم رعایت نخواهد کرد. حتی سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد در مرحله بعدی قصد دارند 500 کیلومتر از اراضی عربستان را تحت تسلط خود درآورند. اما آل‌سعود با حملات روز گذشته خود به خانه‌های مردم نشان داد درس عبرت نگرفته و تصمیم به ادامه کشتار مردم بیگناه یمن را دارد. انقلابیون یمن این را هم گفته بودند که، در صورت همکاری امارات با آل‌سعود، چنان ضربه‌ای به این کشور وارد می‌کنند که چند دهه به عقب برگردد!
حالا سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن دیروز از وقوع ۴۲ حمله هوایی ائتلاف متجاوز سعودی به چند استان یمن در طول ۱۲ ساعت خبر داده است. گفته می‌شود این حملات باعث شهادت چند غیر نظامی بی‌گناه شده است. جنگنده‌های ائتلاف سعودی خانه یک شهروند یمنی را که در منطقه «حبیل السماعی» در شهرستان «قعطبه» استان «ضالع» قرار داشت هدف گرفتند که آمار تلفات آن به ۱6 غیرنظامی رسیده است. از این تعداد، هفت نفر کودک،‌ چهار نفر زن و پنج نفر هم مرد هستند. این دومین جنایت سعودی‌ها در یمن از زمان اعلام طرح صلح انصارالله است. روز دوشنبه نیز ائتلاف سعودی منطقه السواد در استان عمران را بمباران کرد که طی آن هشت شهروند (زن و کودک) کشته شدند که همگی از
اعضای یک خانواده بودند.
واکنش انصارالله
«محمد عبدالسلام»، سخنگوی جنبش انصارالله و رئیس‌مذاکرات هیئت صنعا در مذاکرات صلح یمن به حملات ائتلاف سعودی واکنش نشان داد و آن را «نشانه عدم تصمیم عربستان برای پایان جنگ» برشمرد. به گزارش شبکه المنار، محمد عبدالسلام گفت: «ائتلاف متجاوز تحت حمایت آمریکا و انگلیس خواستار ادامه جنگ و محاصره ظالمانه علیه یمن است».