kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۵۷۱
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

زندانیان کشمیری به دلایل نامعلوم از این ایالت منتقل شدند

دولت هند با افزایش فشارها به ایالت عمدتاً مسلمان‌نشین «جامو و کشمیر»، زندانیان کشمیری را که شامل رهبران دینی این منطقه، دانشجویان و معترضان می‌شود به ایالت‌های دیگری منتقل کرده است.


سرویس خارجی-

پس از لغو خودمختاری این منطقه در 5 اوت سال جاری (14 مرداد) توسط دولت هند و محاصره این ایالت، فشارها بر مردم این منطقه به شدت افزایش یافته است. این فشارها که به زندان انداختن گسترده رهبران منطقه‌ای و معترضین رسیده بود، حالا دامان زندانیان این ایالت را هم گرفته است.
بر اساس گزارش منابع محلی، ۲۹۲ تن از ایالت «جامو و کشمیر» به زندان‌های مختلف در ایالت «اوتارپرداش»، ایالت شمالی هند، منتقل شده‌اند. بنابر گزارش‌ها، ۸۵ تن از این افراد در زندان شهر «آگرا»، یکی از شهرهای بزرگ «اوتارپرادش»، هستند و به گفته مقام‌های این زندان، آن‌هایی که در این زندان به سر می‌برند شامل سیاستمداران، دانشجویان، واعظان و رهبران دینی و تجار هستند.
رئیس‌زندان‌های «آگرا» در این باره گفته: «زندانیان از کشمیر به زندان‌های مختلف این منطقه منتقل شده‌اند. در حال حاضر، ۸۵ زندانی در زندان مرکزی آگرا هستند. این افراد را تحت شرایط امنیتی ویژه به زندان‌های این منطقه منتقل کرده‌اند. همچنین احتمال ورود زندانی‌های بیشتر وجود دارد. به خانواده‌های آنها اجازه داده می‌شود تا با آنها در هفته‌های آتی دیدار کنند».
گفتنی است، از سوی دولت هند علت مشخصی برای این اقدام اعلام نشده است، اما به نظر می‌رسد که دولت هند از تجمع‌های متعدد محتمل برای آزادی این زندانیان در مقابل زندان‌های کشمیر و همچنین از شورش زندانیانی که بسیاری از آنها معترضات سیاست‌‌های سرکوبگرانه دولت هند در کشمیر هستند، نگران است و با پراکندن آنها در مناطق دیگر هند می‌خواهد از دردسرهای احتمالی بگریزد.