kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۴۷۲
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

جراحت 74 فلسطینی در هفتادوپنجمین راهپیمایی هفتگی غزه

فلسطینی‌های ساکن غزه در هفتاد و چهارمین جمعه اعتراضات خود نیز، با حمله مسلحانه رژیم صیهونیستی مواجه شدند که بر اثر آن 74 نفر دیگر زخمی شدند.


سرویس خارجی-

فلسطینی‌ها که 75 هفته است هر جمعه با شعار بازگشت به غزه، راهپیمایی‌های بزرگی در این باریکه برگزار می‌کنند، در تظاهرات این هفته شان نیز مثل قبل، با حملات وحشیانه نظامیان صهیونیست مواجه شدند. این هفته هم معترضان با حمل پرچم‌های فلسطین، در پنج منطقه مختلف غزه تظاهرات کردند. آن طور که پایگاه خبری «شینهوا» گزارش کرده، حدأقل 74 فلسطینی در این تظاهرات زخمی شده‌اند. طی این مدت در حدود مجموع 18 هزار و 100 فلسطینی زخمی شده‌اند.
وزیر بهداشت فلسطین می‌گوید معترضانی که صدمه دیده‌اند، هدف گلوله جنگی قرار گرفته‌اند. از ماه مارس (اسفند-فروردین) که معترضان فلسطینی در غزه اعتراضات خود را شروع کرده‌اند تا کنون 270 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، که بر اثر حمله نیروهای اصهیونیستی مستقر در حصارهای امنیتی جان باخته‌اند.
12 سال است که غزه در محاصره کامل رژیم صهیونیستی است و معترضان خواستار پایان یافتن این محاصره هستند. این محاصره آزادی دو میلیون ساکن در غزه را محدود کرده و باعث شده آنها نتوانند به راحتی از حصار غزه عبور کنند، این امر اقتصاد این منطقه را نیز شدیداً در فشار قرار داده است. اهالی این منطقه از ساده‌ترین حقوق خود محروم مانده‌اند. راهپیمایی بازگشت غزه نیز پس از تلاش ترامپ برای یهودی کردن تمام قدس و انتقال پایتخت آمریکا از تل‌آویو به این شهر آغاز شده
است.