kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۰۴۱۲
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۱

گرای تحریم حزب‌الله را برخی غربگرایان لبنانی به آمریکا می‌دهند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از کمک برخی افراد و جریان‌های غربگرای این کشور به آمریکا در مورد چگونگی تحریم حزب‌الله خبر داد.

شیخ «نعیم قاسم» به روزنامه «الجمهوریه» گفت، جنبش حزب‌الله اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد برخی طرف‌های داخلی لبنان در تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله نقش دارند و در این مورد، به واشنگتن کمک می‌کنند. وی گفت: این طرف‌ها به طور دوره‌ای در مورد حزب‌الله، به آمریکایی‌ها گزارش می‌دهند و اقدامات مشخصی را به آمریکایی‌ها درباره چگونگی مقابله با حزب‌الله توصیه می‌کنند.
معاون حزب‌الله سپس تأکید کرد، تحریم‌های آمریکا علیه حزب‌الله، تأثیری ندارد و این جنبش به تحریم‌های مذکور اهمیتی نمی‌دهد.
     به گزارش خبرگزاری فارس، شیخ نعیم قاسم در ادامه، از عده‌ای در داخل لبنان که مسئولیت همه چیز را به گردن حزب‌الله می‌اندازند، انتقاد کرد و گفت، عده‌ای با هجمه به حزب‌الله، دنبال پیدا کردن جایگاهی در سیاست داخلی هستند، تا خودی به آمریکا و امثال آن نشان دهند، اما این افراد به جایی نخواهند رسید و این هجمه‌ها، حزب‌الله را نگران نمی‌کند.
وی تأکید کرد: معادلات در لبنان و منطقه تغییر کرده است. این صداها (منتقدان) فقط بمب‌های صوتی هستند و عمل نمی‌کنند، ما به این اظهارات اهمیتی نمی‌دهیم. این اظهارات، نه تنها برای کسی جایگاه یا قدرت بیشتری به ارمغان نمی‌آورد، بلکه برای آنها پیامدهای منفی هم دارد.
وزارت خزانه‌داری آمریکا در راستای تشدید تحریم‌ها علیه حزب‌الله، طی بیانیه‌ای اعلام کرد، موسسه مالی موسوم به «جمال تراست» را به دلیل تسهیل آگاهانه فعالیت‌های بانکی حزب‌الله، تحت تحریم‌ قرار داده است.