kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۹۸۶۷
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵
وال استریت ژورنال خبر داد

ترامپ در آستانه دیدار با ژنرال السیسی گفت دیکتاتور مورد علاقه من کجایی؟

وال استریت ژورنال فاش می‌گوید رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه نشست گروه هفت که چندی پیش در فرانسه برگزار شد، عبدالفتاح السیسی را با صدای رسا «دیکتاتور محبوب من» خطاب کرد.


سرویس خارجی-

برای «دونالد ترامپ» دیکتاتور و غیر‌دیکتاتور فرقی نمی‌کند او آدم‌ها را مطیع خود می‌خواهد. هرکس مطیع باشد مقبول اوست و هر کس مختصر زاویه‌ای داشته باشد با بدترین الفاظ و رکیک‌ترین فحش‌ها نواخته می‌شود. نشست گروه هفت ماه گذشته میلادی در فرانسه برگزار شد و حالا فاش شده که ترامپ در این اجلاس ژنرال السیسی را «دیکتاتور محبوب من» خوانده است، آن هم با صدای رسا طوری که همه بشنوند.
وال استریت ماجرا را این طور نوشته که، رئیس‌جمهور آمریکا در حاشیه اجلاس اخیر سران گروه هفت در هتلی در «بیاریتز» فرانسه منتظر « عبدالفتاح السیسی -رئیس‌جمهور مصر- بود. ترامپ با صدای بلند گفته بود «دیکتاتور محبوبم کجاست؟»، صدای او آن‌قدر بلند بود که جمع کوچکی از مقامات آمریکایی و مصری در داخل یکی از اتاق‌های هتل آن را شنیدند.
 طبق گزارش «وال استریت»، معلوم نیست آیا رئیس‌جمهور مصر هم صدای ترامپ را شنیده یا نه. رسانه‌های آمریکایی به نقل از منابع آگاه گفته‌اند صدای بلند ترامپ موجب بهت و سکوت گروهی از مقامات شد. استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا، جان بولتون، مشاور اخراجی امنیت ملی و لری کودلو، مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید، در آن جمع حضور داشتند. گفته می‌شود وزیر خارجه و رئیس‌سرویس اطلاعات عمومی مصر نیز در آنجا حضور داشتند. وال استریت ژورنال این خبر را به نقل از «چندین نفر از افراد حاضر در اتاق محل برگزاری دیدار دوجانبه 26 اوت (چهارم شهریور) ترامپ و السیسی در حاشیه نشست سران گروه 7 منتشر کرد. به نظر شاهدان عینی، این اظهارنظر و سؤال ترامپ «جنبه شوخی» داشت اما حاضران در اتاق به پرسش او پاسخی ندادند. ترامپ بعد از دیدار با همتای مصری خود در جمع خبرنگاران گفته بود: «ما همدیگر را خیلی خوب درک می‌کنیم. این را می‌توانم به شما (خبرنگاران) بگویم که او یک مرد بسیار سرسخت است و البته یک مرد خوب است. او کار شگفت‌آوری در مصر انجام داده است که اصلا کار راحتی نیست».